מלך סעודיה קרא לפרק את חיזבאללה מנשקו ותקף את איראן

התחממות היחסים עם העולם הערבי: בנאום מוקלט שנשא מלך סעודיה בעצרת הכללית של האו"ם הוא בירך על הסכמי השלום שנרקמו עם ישראל. הוא הדגיש כי חייבים לפרק את ארגון חיזבאללה מנשקו ותקף את איראן 

חדשות בעולם 23.9.2020 | 18:54

המלך הסעודי בנאומו צילום: צילום מסך

סלמאן מלך סעודיה נשא לפני זמן קצר נאום מוקלט ששודר בוידאו באילוץ ימי הקורונה בעצרת הכללית של האו"ם. בדבריו שיבח המלך את השלום הנרקם באזור, תקף את איראן וקרא לפרק את חיזבאללה מנשקו.

"סעודיה רואה בשלום במזרח התיכון בחירה אסטרטגית" אמר המלך. לדבריו, "הממלכה עומדת על עקרון השלום הצודק והכולל בסכסוך הישראלי ערבי ותומכת בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67 שבירתה ירושלים".

עוד אמר המלך כי "המשטר האיראני מסכל פעם אחר פעם את המאמצים של סעודיה לכונן שלום בין המדינות באמצעות בניית רשתות טרור ועידוד קיצוניות".

המלך התייחס גם למתרחש בלבנון ואמר כי "ארגון חיזבאללה הוא האחראי להיעדר הביטחון והיציבות במדינה וכי אין מנוס מלפרק את הארגון מנשקו".

הדברים הללו מגיעים על רקע הברכה של משרד החוץ לסעודיה לרגל היום הלאומי ה-90 שחל היום בממלכה. מדובר ביום שבו מציינים את איחודה של סעודיה.

בחשבון הטוויטר של משרד החוץ הישראלי נכתב כי "ישראל שולחת את מיטב הברכות למלך, לממשלה ולעם בסעודיה לרגל המאורע. בנוסף ייחלו בישראל שתהיה אווירה של שלום, שיתוף פעולה ושכנות טובה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום