בבריטניה מבינים ונערכים: נצטרך לבצע 'מספר שינויים'

בעקבות ההגבלות החדשות עליהן הכריז ביום שלישי ראש ממשלת בריטניה, קוראים באיחוד בתי הכנסת וכן הרב הראשי של המדינה לציבור להישמע להנחיות וחלילה לא להפר אותן

חדשות בעולם 24.9.2020 | 07:46

שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

איחוד בתי הכנסת בבריטניה מבין כי לאור ההגבלות החדשות עליהן הכריז ראש הממשלה בוריס ג'ונסון עליהם לחשב מסלול מחדש לקראת חגי תשרי שלפנינו, יום כיפור, חג סוכות ושמחת תורה.

מנכ"ל בתי הכנסת המאוחדים ד"ר סטיבן ווילסון, אמר כי הארגון יצטרך לבצע "מספר שינויים" בעקבות ההגבלות החדשות שהודיע ​​ראש הממשלה ביום שלישי, והדגיש: "כולנו חייבים למלא את תפקידנו בכדי לסייע במניעת התפשטות הנגיף".

ד"ר וילסון הודיע כי "האיחוד היה שמח אילו מקומות התפילה יכלו להישאר פתוחים וכי תפילות יום כיפור היו יכולות להתקיים כמתוכנן בבתי הכנסת שלנו, ראשי בתי הכנסת פעלו ללא לאות במהלך החודשים האחרונים כדי להתכונן לימים הנוראים ואנו מודים להם שוב על מסירותם".

"אך יחד עם זאת, ההגבלה של מספר המשתתפים בחתונות ל-15 אנשים בלבד, תקשה על זוגות רבים מאד, לאחר שכבר דחו את חתונתם פעם אחת בתקווה שהם יצליחו להתחתן בחורף".

עוד אמר ד"ר סטיבן ווילסון, "המספר של 30 אבלים בהלוויות אמנם נותר ללא שינוי, אך זה מאוד מאכזב שהקמת מצבה חלק בלתי נפרד מתהליך ההלוויה היהודית - מוגבלת לשישה אנשים", ציין ד"ר וילסון. "ננסה לבדוק עם הממשלה בנושא הזה".

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס הזהיר את הקהילות היהודיות להקפיד על ההנחיות הממשלתיות על "כינוסים ציבוריים במהלך החגים" או "להסתכן בלסכן חיי אחרים".

האזהרה הגיעה לאחר שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הטיל מגבלות חדשות למאבק בקורונה, בהן איסור להתקהל יותר מששה בני אדם.

"כשאנחנו נכנסים לימים הנוראים הקרובים, למרבה הצער כאן בבריטניה, כמו שקורה במקומות רבים אחרים ברחבי העולם, מקרים של קורונה הם במגמת עלייה וזה בעיקר בגלל חוסר אחריות - האחריות של אנשים כלפי עצמם ואחרים". אמר הרב מירוויס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום