טראמפ הודיע כי כווית תנרמל את יחסיה עם ישראל בקרוב

על פי הדיווחים נשיא ארה"ב נפגש עם בנו של שליט כווית ואמר כי כווית בקרוב תנרמל את יחסיה עם ישראל • בנוסף, החליט טראמפ להעניק תעודת כבוד לאמיר כווית על תפקידו בפתרון סכסוכים באזור

מדיני 24.9.2020 | 10:20

הפרלמנט הכוויתי צילום: באדיבות המצלם

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח, כי הנשיא טראמפ נפגש ביום שישי האחרון עם בנו של אמיר כווית, השייח' נאסר סבאח אל-אחמד ואמר כי כווית עשויה להפוך בקרוב למדינה הבאה שתנרמל את יחסיה עם ישראל. כזכור כווית הודיעה כי היא תהיה המדינה האחרונה שתנרמל את יחסיה עם ישראל, אך לא צריך להתרגש מהדברים, כי במזרח התיכון היום אתה אויב ומחר אתה אוהב.

על פי העיתון, שייח' נאצר לא שוחח עם עיתונאים, ושגרירות כווית לא הגיבה לבקשת תגובה על הצהרת טראמפ.

טראמפ החליט להעניק בטקס בבית הלבן תעודת כבוד לאמיר כווית, על תפקידו בפתרון סכסוכים ובהתגברות על מחלוקות במזרח התיכון, ואמר כי "שבע או שמונה מדינות רוצות להיות חלק מהמגמה לנורמליזציה עם ישראל". טראמפ הוסיף כי כווית "מתרגשת" מהתפתחויות אזוריות ו"די מהר" תהיה חלק ממנה.

הבית הלבן אמר בהצהרה בסוף השבוע כי בנו הבכור של אמיר כווית יקבל את הפרס בשם אביו במהלך טקס מיוחד, כך על פי רשת "ABC News" האמריקאית.

הבית הלבן שיבח את מאמציו של האמיר סבח לפתור סכסוכים במזרח התיכון. לאחרונה כווית תיווכה את המשבר הדיפלומטי בין קטאר לסעודיה, איחוד האמירויות הערביות, מצרים ובחריין.

מהבית הלבן נמסר כי "התיווך הבלתי נלאה של הסכסוכים במזרח התיכון גישר בין פילוגים בנסיבות מאתגרות ביותר".

כווית מנהלת מדיניות חוץ עצמאית, תוך שמירה על קשרים חזקים עם ארצות הברית, אך גם יחסים חמים עם שכנתה איראן. הממלכה נותרה נייטרלית גם בסכסוך בין ערב הסעודית - קטאר.

עוזר שר החוץ האמריקני לענייני המזרח הקרוב דייוויד שנקר, ביקר בכווית בחודש שעבר, שם דן בהסכם הנורמליזציה של איחוד האמירויות עם ישראל, ודיבר על הצורך לשיתוף פעולה במפרץ, במהלך ביקורו הכחיש שנקר כי הפעל לחץ כלשהו על כווית לנרמל את הקשרים עם ישראל.

אמיר כווית הקשיש חולה ומקבל טיפול בבית החולים Mayo Clinic במינסוטה, ארה"ב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום