נחשפה רשת לזיוף בדיקות קורונה לטסים לחו"ל

היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית במשטרה חשפה בתום חקירה סמויה רשת שעסקה בזיוף בדיקות קורונה לטסים לחו"ל, במטרה לאפשר להם כניסה למדינות בעולם והגעה חופשית לנתב"ג | בין העצורות, סוכנת נסיעות שעפ"י החשד זייפה בנוסף כרטיסי טיסה במטרה לאפשר התחמקות מהסגר

חדשות בארץ 24.9.2020 | 12:38

אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המשטרה עצרה ביממה האחרונה שני חשודים לחקירה באזהרה, ועיכבה שניים נוספים בחשד שזייפו בדיקות קורונה והעבירו אותן לטסים לחו"ל, במטרה לאכוף את המגבלות. העצורים, חשודים בעבירות זיוף, קבלת דבר במרמה והפרת המגבלות שנקבעו בחקיקה שתכליתן מניעת התפשטות נגיף הקורונה.

אחת העצורות בפרשה, היא סוכנת נסיעות שחשודה כמי שהייתה פעילה באופן משמעותי בזיוף הבדיקות והעברתן לנוסעים לחו"ל. היא תובא הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינה. החשוד הנוסף הנו קטין ששוחרר אתמול בסיום חקירתו.

על פי החשד, המעורבים המרכזיים, כל אחד על פי חלקו והמיוחס לו, זייפו והעבירו אישורי ביצוע בדיקות קורונה מזויפים. האישורים נמסרו לרוכשי כרטיסי טיסה שלא ביצעו בדיקות קורונה כנדרש לפני טיסה באמצעות גורמי הבריאות המוסמכים. זאת במטרה לאפשר להם כניסה לנתב"ג ולמדינות שונות, תוך הצגת המסמך המזוייף בפני הגורמים השונים ורשויות האכיפה בארץ ובחו"ל.

כמו כן, סוכנת הנסיעות חשודה בהפקת כרטיסי טיסה מזוייפים שהועברו לאחרים, על מנת שאלה יוכלו להציגם לכל דורש בעת מגבלות הסגר ויתאפשר להם לנוע בחופשיות בכל רחבי הארץ מבלי שיקנסו על פי הקבוע בחוק. החקירה בפרשה עדיין בעיצומה ומנוהלת על ידי משטרת ישראל בליווי של פרקליטות מחוז מרכז.

במשטרה מציינים, כי תפתח בחקירה פלילית גם נגד האזרחים שרכשו את הבדיקות המזויפות ולדברי המשטרה "בחרו להתעלם ביודעין מהנחיות משרד הבריאות, כשהם רואים לנגד עיניהם את תועלתם האישית מתוך כוונה להטעות את רשויות האכיפה".

"אנו פונים לציבור האזרחים ומבקשים להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות בנושא, שכן התעלמות מהן וזלזול בהן משבשים את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. מפרי צווי הבידוד של משרד הבריאות אף עלולים להפיץ את הנגיף, להדביק ולסכן את חייהם של אזרחים נוספים ללא ידיעתם", נמסר מהמשטרה.

עוד נמסר, כי "משטרת ישראל תפעל בשיתוף פרקליטות המדינה על מנת למצות את הדין עם כל מי שיבחר להתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום במעשיו, ברשלנות או במתכוון, לסיכון של התפשטות נגיף הקורונה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום