הנתונים מגלים: כמה מהמבודדים נמצאו חיוביים?

נתוני משרד הבריאות מראים: אחד מכל עשרים ישראלים שנדרשו לשהות בבידוד במהלך החודשים האחרונים נמצא בסופו של דבר חיובי לנגיף • האם זה ישפיע על קיצור ימי הבידוד?

בריאות 24.9.2020 | 11:06

בידוד. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יעילות הוראות הבידוד שישראל מצטיינת בהן – שנויה במחלוקת כמו גם הוויכוח שלא נגמר על מספר ימי הבידוד אותם יש לדרוש ממי שהגיע מחו"ל או שבא במגע עם חולה מאומת. בינתיים, מפרסם משרד הבריאות נתונים מהם עולה כי פחות מ-4.5% מקרב הישראלים שנכנסו לבידוד בתקופת משבר הקורונה - נמצאו בסופו של דבר חיוביים לנגיף.

והרי המספרים: 839,092 איש נדרשו לשהות בבידוד בחודשים האחרונים, אם בגלל מגע שלהם עם חולה מאומת עליו הצהירו בעצמם או בגלל איכון של השב"כ שאיתר אותם כמי ששהו בקרבה לחולה. מתוך כל אלו 36,799 נמצאו חיוביים לנגיף בבדיקה שערכו. מנגד, שיעור הבדיקות החיוביות מבין כלל המבודדים עומד על 12.5% - קצת יותר משיעור החיוביים בבדיקות שנערכו לכלל הנבדקים. הנתונים פורסמו ב'כאן'.

השיעור הנמוך יחסית של החיוביים מבין כלל המבודדים מציף שוב את הדרישה לקצר את ימי הבידוד. הדרישה עלתה לאחרונה כמה פעמים מאת יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי האוזר שאף פנה לראש הממשלה ולקבינט הקורונה כדי לבחון אפשרות לקצר את ימי הבידוד ביומיים, כפוף לבדיקה שתיערך ביום התשיעי לבידוד, ובהינתן שתוצאתה שלילית. הח"כ הוסיף כי יש להיערך ליום שאחרי הסגר, להקל על משקי הבית והכלכלה הישראלית ולהחזיר את אמון הציבור.

במשרד הבריאות אמרו ל'כאן' כי האפשרות לקיצור תקופת הבידוד נשקלה ונשקלת כל העת, וכי במידה שהמדיניות תשתנה יפרסם משרד הבריאות את הנחיותיו לציבור. לפי נתוני המשרד, יותר מ-148 אלף ישראלים נתונים כעת בבידוד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום