"שוחחתי עם חולה - כמה שעות אחרי חתמתי על הפטירה"

אור גורן, רופא מרדים ב'איכילוב', פרסם אתמול פוסט מטלטל בו הוא קורא לציבור להפנים: זו מגיפה מסוכנת. "הרגשה נוראית. אתה מדבר עם חולה, וכמה שעות אחרי חותם על תעודת הפטירה שלו" 

בריאות 24.9.2020 | 13:30

פינוי חולה קורונה לאישפוז צילום: פלאש 90

אור גורן, רופא מרדים בבית החולים 'איכילוב', פרסם אתמול פוסט מטלטל בו הוא מנסה לשקף לציבור את תחושותיו כרופא העומד במגע רצוף עם חולי קורונה במצב קשה, ומתחנן לציבור להקפיד ביום הכיפורים להתפלל בהתאם להנחיות. "כזה דבר", הוא קובע, "עוד לא ראינו".

בפוסט שמכה גלים כותב אור, רופא במערך ההרדמה והטיפול הנמרץ באיכילוב ואחד האחראים על ההיערכות והטיפול בקורונה, כי "בתקופה האחרונה אנחנו מוצפים. באמת מוצפים. חולים קשים מאד. גם צעירים. עם אחוז גבוה באופן לא סביר של חרדים".

והוא מתאר את תחושותיו: "מי שלא החזיק (ממוגן לחלוטין כמובן) את ידה של אישה בת 74 בריאה לחלוטין, בשעה 20:00 בערב והבין ממנה שהיא איננה רוצה להיות מונשמת וכתב לה מכתב פטירה 6 שעות אחר כך, לא מבין מה זו אימה. מי שלא עמד מול גבר בן 45 עם מעט משקל יתר שלא מצליח לנשום, הנשים אותו ואז קבע את מותו שבוע אחר כך, לא מבין מה זו מגיפה.  מי שלא עושה שיחות טלפון עם משפחות יום יום כדי לעדכן אותם על ההידרדרות הבלתי נמנעת של קרובי המשפחה שלהם, לא מבין מהו צער".

"מי שלא עבד ממוגן באופן מלא, במיגון חם ומחניק עם אדים על המשקף שעות ארוכות עד לתשישות כדי לנסות להציל עוד מישהו, אינו מבין מסירות נפש מה היא.  ראיתי המון בחיים. לאורך השנים ליוויתי אל מותם מאות אנשים. עברתי את שפעת החזירים ומיני מרעין בישין. כזה דבר עוד לא ראינו". 

והוא ממשיך, שהסכנה אינה נוגעת רק לאלו שמוגדרים במצב קשה: "אנשים צעירים שלעולם לא יגמלו מהנשמה כי המחלה הורסת את הריאות. אנשים מבוגרים ופעילים שיכלו לחיות עוד שנים רבות, מתים במהירות מסחררת".

לסיום, הוא שואל: "אני שואל ללא קנטור או רצון לניגוח - מי מכם או מכן מתכונן להתפלל ביום כיפור שלא על פי ההנחיות? ואם התשובה היא שאתם אכן אינכם מתכננים לפעול על פי ההנחיות - למה?".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום