גמזו על הסגר: "המלצתי לקבינט לא לסגור את המדינה אבל הוחלט אחרת"

הפרופסור הסביר שכבר אתמול במהלך ישיבת הקבינט הסוערת הוא הביע את התנגדותו הנחרצת להטלת סגר מלא • למרות התנגדותו הוא הסביר כי ככל שהסגר יהיה הדוק יותר התחלואה תרד • "היה ניתן אולי לסגור פחות – אבל זה בסדר שהממשלה מקבלת החלטה שכזו", אמר

בריאות 24.9.2020 | 13:51

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס לסגר הכללי שצפוי להתחיל מחר בשעה 14:00 ואמר כי המחיר הכלכלי הוא עצום. בסיור שערך היום (חמישי) במחנה הפליטים שועפאט הוא אמר כי הוא התנגד לסגר הכללי: "המלצתי לקבינט להדק את ההנחיות ולא לסגור את המדינה אבל הוחלט אחרת ואני מכבד זאת". בנוסף, בישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה אתמול גם השרים, אורית פרקש הכהן ויזהר שי הביעו התנגדות נחרצת להטלת סגר מלא.

במהלך הסיור שערך גמזו במחנה הפליטים הוא אמר: "ברור שכשסוגרים יותר זה עוצר יותר את התחלואה, המחיר הכלכלי הוא עצום, אך זו סמכותה של הממשלה לקבל החלטה שכזאת. היא קיבלה את זה בכובד ראש ואם החליטו לסגור יותר, אז בסדר.  נלך עם זה. זה יעזור לעצירת התחלואה".

אני לא אגיד שהתחלואה לא מדאיגה, היא מאוד מאוד מדאיגה", הוסיף פרויקטור הקורונה. "היה ניתן אולי לסגור פחות אבל זה בסדר שהממשלה מקבלת החלטה שכזו. אבל זה כן מסר לציבור. אם הממשלה הגיעה למצב שהיא סוגרת סגירה כל כך הרמטית של כל המסחר ושל כל הכלכלה כנראה שהתחלואה באמת בהיקף רחב".

הבוקר נחשף ב-N12 כי שר המדע והטכנולוגיה נטש בזעם את ישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה עד לפנות בוקר. הוא התנגד להחלטה להחמיר את ההנחיות וללכת לסגר מלא - וכעת הוא שוקל להתפטר מהממשלה. מקורביו אמרו: "עשו לנו תרגיל, הולכים לאסון למרות עמדת אנשי המקצוע".

השר שי התנגד למדיניות המחמירה של הממשלה - והצביע נגד ההחלטות. הוא אמר: "חשוב ששרי הממשלה ידעו - ההחלטה על סגר מלא, חמור מזה שחווינו בחודש מרץ, לא התקבלה בהצבעה בקבינט הקורונה. היא בניגוד לדעתם של מומחי משרד הבריאות שדיברו בפני הקבינט, הן החוקרים שהציגו בפני הקבינט אמש והן אנשי המקצוע במשרד האוצר".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום