לקראת החמרת הסגר: נמשך המחסור בחלב ברשתות המזון

גורמים בענף החלב מסבירים כי המחלבות מתקשות לספק סחורה על רקע גל החום של השבוע שעבר, הביקושים המוגברים לקראת החג והידוק הסגר • המחסור הוא בעיקר בחלב של שטראוס וטרה

כלכלי 24.9.2020 | 15:44

צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אחרי שהסגר הראשון התאפיין ברכישה מוגברת שהביאה לחוסרים של ביצים ונייר טואלט ברשתות קמעונאות המזון, ואף אילצה אותן להגביל את הקנייה של המוצרים הללו, המחסור שמלווה את הסגר השני הוא בחלב טרי - בעיקר של טרה ושטראוס, כשתנובה ממשיכה לספק חלב.

רשתות קמעונאות מזון גדולות, כמו גם מכולות, מדווחות על מחסור בנקודות שונות בקרטוני חלב שנמשך כבר כעשרה ימים והוחרף היום על רקע הדיווחים על הידוק הסגר שיחל מחר. כמו כן, חלק מרשתות המזון מעדכנות כי הן לא מקבלות את כמויות החלב שהן מזמינות.

החוסר בחלק מהחנויות מתבטא גם בחלב טרי שמחירו מפוקח, וגם בחלב המועשר שייצורו צומצם כדי לאפשר מסה גדולה יותר של החלב המפוקח. גורמים בענף החלב מסבירים היום כי המחלבות מתקשות לספק סחורה על רקע גל החום של השבוע שעבר, הביקושים המוגברים לקראת החג והסגר, ומטעמים לוגיסטיים שנוגעים להגבלות הקורונה על המחלבות (בין היתר ההתנהלות בקפסולות, והכניסה לבידוד של עובדים רבים).

עיקר החוסרים נרשמים בחלב הטרי שמייצרות שטראוס וטרה, כשעל הרקע הזה נוצר ביקוש מוגבר, שמאתגר גם את המחלבה הגדולה בישראל - תנובה.

בשבוע האחרון המחלבות פעלו להגברת הייצור, וכאמור הסבת קווי ייצור של מוצרי פרימיום (כמו חלב מועשר) לחלב הבסיסי יותר. ואולם, האתגר עבור המחלבות והרשתות הוא לא רק לייצר יותר חלב בסיסי, אלא גם להצליח לפזר אותו על פני נקודות המכירה השונות. נציין כי בשבוע שעבר נרשם גידול יוצא דופן בצריכת חלב טרי, וזאת ככל הנראה על רקע הסגר והעובדה שהציבור מבלה יותר זמן בבתים.

בתוך כך, נציין כי על רקע התגברות הביקוש המוגבר למזון, רשתות קמעונאות מאריכות את שעות הפעילות לקראת יום הכיפורים. רשתות כמו שופרסל, רמי לוי ו-ויקטורי, יפתחו חלק ניכר מהסניפים שלהם גם במוצאי שבת.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום