נתניהו נשא הצהרה; ניסנקורן תקף: ממשיך לפלג לצרכיו הפוליטיים

שעות לכניסת הסגר לתוקפו נשא ראש הממשלה הצהרה לאזרחי ישראל • נתניהו: "המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם. צר לי, אך זוהי האמת". לפיד תקף: "תפסיק להאשים את כל העולם בכשלון הנורא שלך" • ניסנקורן הוסיף לתקוף: "נתניהו ממשיך לפלג לצרכיו הפוליטיים"

אהרן מילר | פוליטי 24.9.2020 | 22:02

נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: קובי גדעון, לע"מ

פחות מיממה לתחילת הסגר, ערך הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה דיבר על הסגר ומצב התחלואה בארץ, בתוך הדברים התייחס גם לטענה שהוא רוצה למנוע את ההפגנות מסיבות פוליטיות.

 

במסיבת העיתונאים אמר נתניהו: "צעדי הסגר אינם קלים אך הצלת חיים קודמת לכל. המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם. צר לי - אך זוהי האמת. כשאתה פותח את הכלכלה - התחלואה עולה" עוד הוסיף ראש הממשלה במבט לאחור "פתיחת אולמות האירועים היתה שגיאה ברורה. אולי גם פתיחת הלימודים".

"שמעתי את המומחים - אבל האחריות שלי היא לקבל החלטות. אחרי הסגר אנחנו מקווים לעבור לסגר קל יותר, אך זה תלוי בתחלואה. יש אור בקצה המנהרה - ברור לי שיהיה חיסון."

ראש הממשלה תקף בנאומו את הטענות שהוא מעוניין לעצור את ההפגנות משיקולים פוליטיים "אומרים שאני רוצה את הסגר כדי לעצור את ההפגנות - זה מגוחך. ההפגנות האנרכיסטיות, ההזויות האלה, רק עוזרות לנו פוליטית. והן מהוות פגיעה באמון הציבור שאומר אני הולך להפגין בים או אצל בת דודה שלי בראשון לציון. זה מדגרת קורונה ומדגרת אנרכיה." אמר נתניהו והוסיף "הכותל המערבי קדוש לא פחות מבלפור ושם אפשר להיות רק בקפסולות במרחק קילומטר".

עוד הוסיף נתניהו ואמר בהתייחסות לבתי הכנסת "בתי הכנסת בכיפור יישארו פתוחים כי יש אנשים שלא יעמדו בחום. אבל אני מקווה שרוב בציבור יתפלל בחוץ ומודה לרבנים שקראו להתפלל בחוץ".

נתניהו הגיב גם למתקפות של יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד שתקף היום את הממשלה על ניהולה הכושל "לפיד מסכן את חייהם של אזרחי ישראל" הזהיר נתניהו.

בתגובה אמר לפיד "כן נתניהו, הבנו. אני אשם, גמזו אשם, שאשא-ביטון אשמה, המפגינים אשמים, הציבור אשם! אולי תפסיק להאשים את כל העולם בכשלון הנורא שלך. אתה ראש הממשלה. המחדל הזה שלך. מחדל נתניהו".

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן תקף את ראש הממשלה מיד עם סיום דבריו, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב‏ "מביש לראות שגם הערב נתניהו בוחר להמשיך להסית נגד המפגינים. כחול לבן מנהיגה קו אחראי של סולידריות חברתית ונתניהו ממשיך לפלג לצרכיו הפוליטיים. כולם אשמים חוץ מראש הממשלה".

עוד הוסיף ניסנקורן "המפגינים בבלפור אינם אחראים למשבר, והם יוכלו להמשיך ולממש את זכותם הדמוקרטית ללא מגבלות הסגר, מיד לאחר הסרתו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום