שעות לכניסת השבת והחוק טרם אושר

פלונטר בדרך לחקיקת סעיפי הסגר. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "לא ניתן לסיים את החוק היום ללא הסכמת האופוזיציה; מקבלים מסרים שאם אלפים יבואו לבלפור, אלפים יתפללו ביום כיפור"; ח"כ אלי אבידר: "אל תשחק במוות של אנשים" 

ארי קלמן | פוליטי 25.9.2020 | 10:43

מליאת הכנסת צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

משבר בכנסת שעות ספורות לפני כניסת השבת. לחוק שאמור להכניס את ישראל לסגר הוגשו אלפי הסתייגויות לוועדת החוקה על ידי ח"כים מהאופוזיציה, מה שמעמיד בסכנה את העברת החוק עוד קודם השבת וממילא קודם יום הכיפורים מה שיאפשר את קיום ההפגנות במתכונתן עד היום. 

באופוזיציה הגישו אלפי הסתייגויות הדורשות שעות של דיונים והצבעות, מתוך מטרה להפיל את החוק ולאפשר את ההפגנות ללא הגבלות.

הבוקר (שישי) אף נרשם עימות חריף בוועדה, כאשר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' תקף בפתח הדיון ואמר: "אין אפשרות לסיים את החוק היום הכנסת ללא הסכמת האופוזיציה. אתמול נערכו מעל 60 הלוויות של חולי קורונה. אנחנו לקראת קפיצה משמעותית בתמותה ומקבלים מסרים שאם יבואו אלפים לבלפור, אלפים יבואו לבתי הכנסת להתפלל בכיפור. כל מי שטוען שזה שטויות יישפט בבית דין של מעלה. יש מי שרוצים שההפגנות יימשכו כי זה מגביר את התמותה. אם החוק לא יעבור ובימ"ש העליון יקבל החלטה שהוא לא מאשר את התקנות לארבעה ימים יתרחש פה אסון אפידמיולוגי שלא חלמנו".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' התפרץ לדבריו ושאל: "מאיפה הבאת את זה? אל תשחק במוות של אנשים. אתה חולה נפש". ח"כ זוהר הגיב לו: "אל תהיה טיפש".

ח"כ יואב סגלוביץ' מ'יש עתיד' תל"ם אמר בוועדה: "יו"ר הקואליציה הוא גיבור של רפש, מטיח האשמות דמגוגיות מופרכות. העובדה היא שהסגר לא תלוי בחוק שלפנינו. לומר זאת זו רעות והבל רוח. הציבור עוד עלול להתבלבל מדברי הבלע האלו. הסגר ייכנס ב-14:00 והכלכלה תושבת".

יצוין כי הסגר ייכנס לתוקף ללא קשר לחקיקה בשעה 14:00 בצהריים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום