החקיקה מתעכבת: ההפגנות לא יוגבלו קודם יום הכיפורים

הליך החקיקה שיוביל לעצירת ההפגנות בתקופת הסגר המהודק שיחל היום מתעכב ונראה כי הוא לא יושלם היום. המשמעות: קיום ההפגנות יותר עד אחרי יום הכיפורים אז תושלם החקיקה ותבוא להצבעה

ארי קלמן | חדשות בארץ 25.9.2020 | 12:18

מחאת אלפים ברחוב בלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות ספורות טרם כניסת השבת ובכנסת טרם הושלם הליך החקיקה שיביא להגבלת ההפגנות בתקופת הסגר. לפי המסמן אפסו הסיכויים להעביר את החוק השנוי במחלוקת קודם השבת ולפיכך הוא לא יעבור לפני יום הכיפורים.

בשעה זו עדיין מתנהל דיון בנושא בוועדת החוקה, תוך שאיפה של היו"ר יעקב אשר לסיים את הכנת החוק עוד קודם כניסת השבת, כדי להצביע על כך במליאה באופן סופי מייד לאחר יום כיפור.

עיכוב החקיקה יאפשר את קיום הפגנות למרות הסגר המהודק שיחל בעוד זמן קצר על פי ההנחיות שאושרו ביומיים האחרונים בממשלה ובקבינט הקורונה.

כעת צריך לראות כיצד ישפיע הדבר על הלך הרוח בציבור הדתי והמסורתי שזעם על כך שתפילות כמעט ונאסרו כליל, בעוד הפגנות המוניות מתקיימות להן באופן חופשי.

הבוקר (שישי) אף נרשם עימות חריף בוועדת החוקה, כאשר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' תקף בפתח הדיון ואמר: "אין אפשרות לסיים את החוק היום הכנסת ללא הסכמת האופוזיציה. אתמול נערכו מעל 60 הלוויות של חולי קורונה. אנחנו לקראת קפיצה משמעותית בתמותה ומקבלים מסרים שאם יבואו אלפים לבלפור, אלפים יבואו לבתי הכנסת להתפלל בכיפור. כל מי שטוען שזה שטויות יישפט בבית דין של מעלה. יש מי שרוצים שההפגנות יימשכו כי זה מגביר את התמותה. אם החוק לא יעבור ובימ"ש העליון יקבל החלטה שהוא לא מאשר את התקנות לארבעה ימים יתרחש פה אסון אפידמיולוגי שלא חלמנו".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' התפרץ לדבריו ושאל: "מאיפה הבאת את זה? אל תשחק במוות של אנשים. אתה חולה נפש". ח"כ זוהר הגיב לו: "אל תהיה טיפש".

ח"כ יואב סגלוביץ' מ'יש עתיד' תל"ם אמר בוועדה: "יו"ר הקואליציה הוא גיבור של רפש, מטיח האשמות דמגוגיות מופרכות. העובדה היא שהסגר לא תלוי בחוק שלפנינו. לומר זאת זו רעות והבל רוח. הציבור עוד עלול להתבלבל מדברי הבלע האלו. הסגר ייכנס ב-14:00 והכלכלה תושבת".

יצוין כי הסגר ייכנס לתוקף בשעה 14:00 בצהריים ללא קשר לחקיקה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום