ענקית הטכנולוגיה תבחן את התנהגות שוטרי משטרת ישראל

חברת הטכנולוגיה סייברוואן הודיעה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם משטרת ישראל, ותבצע מחקר שיבחן את התנהגותם של השוטרים בזמן הנהיגה באמצעות איסוף נתונים משתיים או משלוש מערכות הבטיחות המותקנות על גבי רכבי המשטרה

קובי ברקת | טכנולוגיה 30.9.2020 | 18:56

שוטרים אוכפים את הסגר צילום: דוברות המשטרה

חברת הטכנולוגיה סייברוואן, אשר פיתחה מערכת ייחודית המספקת פתרון לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי, הודיעה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם משטרת ישראל ותתחיל ביצועו של פיילוט ייחודי, המשלב מחקר מטעם משטרת ישראל

במסגרת הפיילוט תבצענה החברה ומשטרת ישראל מחקר על 40 מרכבי המשטרה, כאשר ב- 20 מתוכם לא תותקן מערכת סייברוואן (קבוצת הביקורת) וב- 20 האחרות מותקנת מערכת סייברוואן למניעת היסח דעת משימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה. בדרך זו מעוניינים במשטרת ישראל לבחון את הוכחת יעילות מערכת סייברוואן במניעת הסחה דעתם של השוטרים משימוש בטלפונים הסלולריים שלהם.

במחקר, שהנו ראשון מסוגו בישראל ובעולם, למיטב ידיעתה של החברה, תיבחן התנהגותם של השוטרים בזמן הנהיגה באמצעות איסוף נתונים משתיים או משלוש מערכות הבטיחות המותקנות על גבי רכבי המשטרה על אודות אופן נהיגתם של השוטרים והתנהגות הרכבים. החברה סוברת, שככל שנתוני המחקר יאששו את יעילות מערכת סייברוואן, תיתכן העמקת ההתקשרות המסחרית עם משטרת ישראל שלה אחד מציי רכב המגוונים והגדולים בישראל המונה כ- 5,000 רכבים בלתי מבצעיים הכוללים משאיות, טנדרים ורכבים פרטיים.

כמו כן, החברה סוברת שככל שנתוני המחקר יאששו את יעילות מערכת סייברוואן, עשויה להיות לכך השפעה חיובית על קידום רגולציה שתחייב התקנה של מערכות המונעות הסח דעת סלולארי. יצוין כי בגין הפיילוט אושר לחברה מענק מהרשות לחדשנות בשיעור של 75% מתקציב של כ- 802 אלפי ש"ח.

לפני כחודש דיווחה החברה כי קיבלה הזמנה של 250 מערכות סייברוואן אשר יותקנו ברכבי הצי של קבוצת מילניום על פני תקופה של 12 חודשים. ההסכם עם חברת מילניום זהו ההסכם המסחרי הראשון של החברה שכבר ביצעה או נמצאת בשלבי ביצוע, של עשרות פיילוטים בחברות וארגונים גדולים וביניהם: צה"ל, רכבת ישראל, חברת החשמל, תנובה, צ'מפיון מוטורס,פרונרי ישראל, חברת     R&B  ועוד. בנוסף להזמנת 250 המערכות, סייברוואן ומילניום, שנחשבת לאחת לקבוצות הלוגיסטיקה והשירותים הגדולות בישראל, הגיעו להסכמות בדבר שיתוף פעולה ביניהן, לפיהן מילניום תפעל כמפיץ וכמתקין בלעדי של מערכות סייברוואן בתחום המשאיות.

במסגרת האמור, קבוצת מילניום, שבין השאר מפעילה מוסכים מורשים למותגי המשאיות דאף, מאן ומרצדס תפעל , לצד פעילות המכירות של החברה, להפצת מערכות סייברוואן ללקוחות ענף המשאיות אשר יופנו לחברה לצורך ביצוע הליך המכירה, בתמורה לעמלה שתשולם למילניום בגין כל מערכת סייברוואן שתימכר ללקוחות אלה. כמו כן, תשמש מילניום כמתקין מורשה ובלעדי של מערכות סייברוואן בתחום המשאיות בתמורה לתשלום בגין כל התקנה כאמור.

מערכת סייברוואן נועדה לתת מענה לבעיית היסח הדעת של נהגים העושים שימוש באפליקציות שונות במכשיר הנייד במהלך נהיגה ומסכנים את משתמשי הכביש. על פי מחקרים, העלות השנתית של תאונות דרכים בארה"ב בלבד עומדת על כ- 300 מיליארד דולר, כש- 25% מהתאונות קשורות לשימוש במכשיר הנייד בזמן נהיגה. טכנולוגיית החברה מונעת היסח הדעת על ידי מניעת גישה ליישומים שונים במכשיר ואינה מצריכה שיתוף פעולה של הנהג תוך שהיא מייצרת סביבת נהיגה שקטה ובטוחה.

שוק היעד הראשוני של החברה כולל ציי רכב מסחריים ופרטיים בהם תותקן מערכת החברה במטרה להפחית סיכונים ולהוריד עלויות בשל תאונות דרכים בהן מעורבים נהגיהם. לחברות ביטוח וליסינג וכן לחברות המנהלות ציי רכב יש עניין רב בהפחתת נזקים ועלויות כתוצאה מתאונות דרכים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום