בניגוד לפרסומים; במשטרה דוחים את הטענות: לא הגענו להסכמים עם החסידויות

על פי הדיווח הבוקר בעיתון 'הארץ' משטרת ישראל סגרה 'הסכמים שקטים' מול חסידויות שונות במטרה לאפשר את קיום שמחות בית השואבה במסגרות מצומצמות מבכל שנה, בתנאי שתיעודים מהאירועים הללו לא 'יזלגו' החוצה | במשטרה מגיבים לטענות הקשות "אנו דוחים אותם על הסף"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 6.10.2020 | 10:33

שמחת בית השואבה בתולדות אהרן צילום: שוקי לרר

במשטרה יוצאים הבוקר (שלישי) בהכחשה נמרצת באשר לדיווח בעיתון 'הארץ' אודות האישור שניתן כביכול לחסידויות מרכזיות בירושלים - לערוך שמחות בית השואבה בניגוד להנחיות, בתמורה שלא יתעדו את האירועים ולא יפיצו את המתרחש, ובכך למנוע ביקורת על המשטרה.

במשטרה מגדירים את הדיווח בעיתון ׳הארץ׳ כ׳פרסום כוזב׳ וטוענים כי מדובר בטענות שקריות. "אנו דוחים אותם על הסף", נמסר בהודעת המשטרה.

על פי הדיווח הבוקר ב׳הארץ׳, גורמים בחסידויות הגדולות במאה שערים טוענים כי בכירים במשטרה, ביניהם מפקד תחנת לב הבירה ניצב משנה שימי מרציאנו, קיימו מגעים עם חלק מהחצרות ואישרו להן לקיים שמחות בית השואבה, בניגוד להנחיות, תוך כדי סיכום כי האירועים לא יתועדו.

במשטרה הגיבו לטענות ואמרו: "המשטרה לא התירה לנציגי חסידויות עריכת אירועים המוניים במהלך החג ולא התנתה כל היתר מעין זה אלא להיפך.

במסגרת ההיערכות המשטרתית לחג ומאמצי ההסברה שבוצעו, נפגשו נציגי המשטרה עם נציגי ציבור שונים במטרה ליצור שיתוף פעולה ולהסביר את משמעות הפרת התקנות והאכיפה שבצידן.

בפועל בימים האחרונים, המשטרה ביצעה באזור פעילות אכיפה של התקנות בעקבות הפרות שהתגלו באזור, היכן שנדרש ומתי שנדרש".

יצוין, כי בימים האחרונים המשטרה מבצעת אכיפה קשה באזור מאה שערים ומבצעת מעצרים מדי לילה. בעימותים שפרצו הלילה, שוב, על רקע אכיפת המשטרה בשמחות בית השואבה שמתקיימות בניגוד להנחיות, נעצרו חמישה בני אדם שעל פי המשטרה השליכו אבנים והפרו את הסדר הציבורי.

תושבי השכונה ממשיכים להתלונן, כי במהלך האכיפה המשטרה מפעילה אלימות בלתי מידתית. במספר תיעודים שפורסמו ברשת בימים האחרונים נראים שוטרים מתנהגים באלימות, עוצרים אזרחים שלא ביצעו אף עבירה, אחד מהם אף נעצר בזמן שתיעד את פעילות המשטרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום