הנסיך הסעודי תוקף את הפלסטינים באופן חסר תקדים

"כל פעם הם באים אלינו לבקש סיוע ועצה. לוקחים את הסיוע ועושים הפוך ממה שהצענו. אנחנו מגנים עליהם מול העולם בזמן שאנחנו יודעים שהם טועים". זאת ועוד במתקפה חסרת תקדים של הנסיך הסעודי נגד הרשות הפלסטינית

יענקי פרבר | מדיני 6.10.2020 | 11:26

הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן צילום: צילומסך

‏הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן ששימש כשגריר הממלכה בוושינגטון וראש המודיעין הסעודי יוצא במתקפה חריפה על המנהיגים הפלסטינים בראיון ששודר בערוץ הטלוויזיה אל-ערביה.

בעולם הערבי הגדירו זאת כ‏אחד המופעים הגדולים של בנדר שהתבטא על המנהיגים הפלסטינים: "כל פעם הם באים אלינו לבקש סיוע ועצה. לוקחים את הסיוע ועושים הפוך ממה שהצענו. אנחנו מגנים עליהם מול העולם בזמן שאנחנו יודעים שהם טועים, הם התרגלו שהם עושים טעויות מולנו ולא משלמים מחיר הזמנים השתנו".

הוא תהה, "מי בעלי הברית של הפלסטינים? איראן שאומרת שהדרך לירושלים עוברת בתימן ובלבנון? כולם יודעים איפה הדרך עוברת לירושלים. טורקיה שחמאס מודה לה על עמידתה. ארדואן רק קנה כרטיס טיסה לשגרירות באמירויות אחרי ההסכם, ‏הפלסטינים תמיד מהמרים על הצד המפסיד ויש לכך מחיר, המופתי בזמנו תמך בהיטלר וזאת הייתה טעות. יאסר ערפאת הלך עם סדאם חוסיין וזה היה דבר מאוד כואב, סדאם חוסיין שהפציץ בסעודיה, אפילו ישראל לא עשתה זאת". את הדברים פרסם רועי קייס, הכתב לענייני ערבים ב'כאן 11'.

‏הנסיך הפתיע עם סיפור על הסכם הפיוס במכה בין פתח לחמאס ב-2007: "הבאנו את אבו מאזן ואת משעל לאותו מלון במכה. עברנו בין הקומות כמו קיסינג'ר בין דמשק לתל אביב. המלך הסעודי עבדאללה אמר להם ללכת לכעבה ולהישבע שם בפני הקל שהם יעמדו בהסכם ובסוף אחרי כמה ימים הם התנערו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום