הוארך ההסכם שמסדיר את המשך פעילות המגזר הציבורי במתכונת חירום

הממונה על השכר, קובי בר נתן, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, חתמו על הארכת ההסכם להסדרת העסקתם של עובדי המגזר הציבורי עד לאמצע חודש נובמבר • המעסיקים יפעלו להגדיל את מספר העובדים המועסקים באמצעות כלי גמישות ניהולית שהוסדרו בהסכם • עובדים שעל אף המאמצים, לא יהיה ניתן להעסיקם, יוכנסו להסדר מיוחד

קובי ברקת | כלכלי 7.10.2020 | 23:53

עובדים בהייטק. אילוסטרציה צילום: unsplash

בהמשך להחלטת הממשלה על הארכת מצב החירום עד ליום 14.10.2020, וכן האפשרות לכך שיחולו הגבלות שישפיעו על פעילות המגזר הציבורי אף בתקופה מאוחרת למועד זה, הגיעו הממונה על השכר, קובי בר נתן, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בתיאום יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, להסכמות בדבר הארכת ההסכם שמסדיר את אופן העסקת עובדי המגזר הציבורי במתכונת חירום, וזאת עד ל- 15.11.2020.

הסכם זה יאפשר יציבות להמשך פעילות המגזר הציבורי בתקופה הקרובה ושמירה על רמת השירות הנדרשת, תוך הקפדה על ההגבלות. כמו כן, ההסכם יסייע בהיערכות מוקדמת של כלל המעסיקים להתמודד עם ההגבלות הרלוונטיות אליהם.

המעסיקים יפעלו להגדיל את מספר העובדים המועסקים, תוך שינוי סדרי העבודה, על מנת לשמור על היקף השירות שניתן לציבור ולהבטיח את העמידה בהנחיות משרד הבריאות. בין היתר, המעסיקים יוכלו להפריד בין קבוצות עובדים ולשנות את שעות העבודה הרגילות, באופן שמותאם להגבלות הפעילות ובהתאם לצרכים שקשורים להפעלת כל גוף בתקופת החירום.

העובדים שעל אף המאמצים, לא יהיה ניתן להעסיקם בתקופת ההסכם, בעקבות המגבלות השונות, ישהו בתקופת הסדר מיוחד בחסות המעסיק ויהיו זכאים, לתשלום בגובה 70% משכרם. המעסיק יבצע הפרשות בגין התשלום לקרנות הפנסיה וההשתלמות על השכר שישולם כאמור, מנת לשמור על רציפות הזכויות של העובדים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום