מקור ראשון מציג: דתיים שומרים על ההנחיות; החרדים מזלזלים

עיתון מקור ראשון מציג בעיתון החג קריקטורה מפלגת ומשמיצה בעמוד השער שמעוררת סערה גדולה ברחבי הרשת. בקריקטורה של שי צ'רקה נראות שתי קבוצות רוקדות בשמחת תורה, החרדים מוצגים באופן סטריאוטיפי כמפרי הנחיות, לצד הדת"לים שרוקדים בריחוק כפי ההנחיות

אהרן מילר | תקשורת 9.10.2020 | 13:05

מתפללים בבית כנסת צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאורך משבר הקורונה, עת נרמס הציבור החרדי תחת הסתה קשה בכלי התקשורת וברשתות, הוא גילה שנפתחה מולו חזית נוספת: ממעמקי האופוזיציה מתייצב הציבור הדל"י בישראל ומשחיז סכינים מול אחיו החרדים.

המאייר שי צ'רקה אייר עבור עיתון 'מקור ראשון' קריקטורה לחג שמחת תורה. באיור נראים שני בתי כנסיות: אחד נחזה כבית כנסת במגזר הדתי והספרדי והשני של המגזר החרדי-חסידי.

בבית כנסת של הציבור הדתי נראה הציבור רוקד בשמחת תורה על פי ההנחיות, במרחק זה מזה, כמובן עם מסכות. מנגד מאיירים במקור ראשון את בית הכנסת החסידי באופן סטריאוטיפי: החסידים נראים במהלך ההקפות רוקדים בצפיפות מוגזמת, בלי עטיית מסיכה ללא יוצא מן הכלל.

חשוב לזכור שלא מדובר בעיתון הארץ לדוגמא, הידוע באיוריו המקוממים של המאייר בידרמן. מדובר בעיתון של המגזר הדתי שעורכו הראשי הוא אביו של העיתונאי עמית סגל.

גם לא מדובר באיזה פספוס של עורך בשילוב נועזות של מאייר. ב'מקור ראשון' נערכו לסיום החג בו אנו מבקשים 'ופרוש עלינו סוכת שלומך,' ומפיצים כבר מעכשיו שנאה בעמוד הראשי. המאייר שי צ'רקה מתגאה בחשבון הטוויטר שלו: "היום בשער".

זו לא הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שעיתונאים וכלי תקשורת במגזר הדתי לוקחים על עצמם את מלאכת ליבוי השנאה הקבועה נגד הציבור החרדי, רק בליל אמש (ליל הושענא רבא) בחר עיתונאי ימין קטן לתהות בצירוף תמונה של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שהגיע לשריד בית מקדשינו הכותל המערבי לאחר שנים שלא הגיע בהושענא רבא, וכתב "‏ההפרות של בכירי המדינה והסלבס נבחנות עכשיו בשבע עיניים ובצדק, אז אולי הגיע הזמן לדבר על רכבת האדמו״רים והמקושרים שהגיעו לכותל השבוע, הרחק ממגבלת הקילומטר שבו הם מתגוררים".

אם הייתה זו שנאה והסתה רשמית ומוצהרת עוד היה איכשהו אפשר לספוג את זה ולהתמודד מול המסיתים. אבל כשנתקוף חזרה, נעמיד דברים על דיוקם, נגן על כבוד מגזרינו והרבנים מאירי דרכנו. יגלגלו העיתונאים במגזר הדתי עיניים מתחסדות, ויטענו למה אתם הופכים את זה לשנאת דתיים חרדים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום