שר הבריאות אדלשטיין: "דורש פיצוי מלא לעסקים, לא דמי כיס"

שר הבריאות יולי אדלשטיין חנך היום את בית החולים הצבאי שהוקם בבית החולים רמב"ם, ואמר כי "אסטרטגיית היציאה היא מתווה של תקווה. נצליח בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם"

יוסף קליין | כלכלי 11.10.2020 | 14:50

אדלשטיין וגנץ ברמב''ם צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין חנך היום (ראשון) עם שר הביטחון רא"ל במיל' בני גנץ את בית החולים הצבאי לחולי קורונה שהוקם בבית החולים רמב"ם בחיפה. במהלך היום סייר אדלשטיין גם בבית החולים בני ציון ובבית החולים כרמל בחיפה.

בדבריו, שיבח אדלשטיין את העובדה שבית החולים הצבאי יורכב מאנשי רפואה בסדיר ולא מאנשי מילואים, כדי שלא יבואו על חשבון סד"כ הרפואה האזרחי.

לאחר מכן התייחס אדלשטיין לאסטרטגיית היציאה אותה יביא לאישור קבינט הקורונה ביום שלישי. בנוסף, דרש ממשרד האוצר לספק פיצוי מלא, "לא דמי כיס" לכל העסקים והעובדים שנפגעו מהסגר.

בדבריו אמר כי "ביום שלישי אציג מתווה של תקווה. התחלה של שחרור הדרגתי, בטוח ואחראי שיש בו כדי להשאיר את התחלואה נמוכה באופן שמערך קטיעת שרשרת ההדבקה יתפוס את הנדבקים. יש אפשרות לעשות זאת בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם.

"כולם רואים את הנתונים של ירידה מסוימת בתחלואה. אבל מי שיוצא בקריאות לפתוח באופן מיידי את הכול - הורס את הכלכלה ואת החיים של בני האדם, של מי שסבל מספיק. אי אפשר לפתוח ותוך כמה שבועות להביא לסגירה נוספת".

הוא הסביר כי "כשאנחנו מדברים על 'יציאה הדרגתית' אנחנו אומרים לאותם אנשים: רוצים להבטיח שלא נדרוש שוב לסגור את העסק. אנחנו כממשלה חייבים לדאוג שאותם בעלי עסקים ואנשים שהפסידו המון, יקבלו לא רק דמי כיס, אלא בזמן אמת פיצוי מלא. ובכוונתי להיאבק למען זה. לא יכול להיות מצב שאנחנו דורשים הגבלות ואחר כך עצמאים ועסקים לא קיבלו את הפיצוי הנדרש. לא אתן למצב הזה להימשך. יש נתונים מעודדים. כל השאר תלוי בכל אחד מאתנו".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום