הותר לפרסום: חיילי צה"ל נכנסו לסוריה לפעולה חשאית

לפני כשבוע, נכנסו לוחמי צה"ל לפעולה חשאית בעומק השטח הסורי במטרה לפוצץ עמדות של צבא אסד שהוקמו בסמוך לגבול עם ישראל | "ברגע שאתה חוצה, הדופק קצת עולה. אתה נמצא מול אויב", תיאר סרן מייקל זילברג את הרגעים הדרמטיים

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 14.10.2020 | 07:13

חיילי צה"ל בזירה צילום: דובר צה"ל

אמש (שלישי) הותר לפרסום כי חיילי צה"ל נכנסו לראשונה מזה שנים ארוכות לפעולה רגלית בתוך שטח סוריה ופוצצו עמדות של צבא אסד, כך פורסם לראשונה ב'חדשןת 12'. האירוע המדובר התרחש באישון לילה בשבוע שעבר אך מתפרסם כעת אחרי שהצנזורה הצבאית הסירה את המגבלות על הפעולה הדרמטית.

סרן מייקל זילברג, מפקד פלוגה בגדוד גרניט מחטיבת הנח"ל תיאר את שהתרחש לכתב הצבאי ניר דבורי: "צריך להגיע למבצע כזה מאוד מפוקס, ברגע שאתה חוצה, הדופק קצת עולה. אתה נמצא מול אויב. צריך להבין שנמצאים בסוף כ-500 מטרים מעמדה מאוישת".

צה"ל החליט לצאת לפעולה המסוכנת לאחר שחיילי צבא סוריה הקימו עמדות צבאיות בסמיכות לגבול עם ישראל ברמת הגולן, דבר שהעלה חשש כי יסכן את הכוחות בשטח. לוחמים מחטיבת הנח"ל וסיירת יעל מיחידת יהל"מ, הם אלו שביצעו את הפעולה וחצו לשטח הסורי כדי לפוצץ את העמדות הסוריות.

סגן א', מפקד צוות ביחידת יהל"מ ששוחח עם דבורי תיאר: "הליכה שקטה, חשאית, לתוך הנקודות, פשיטת מערכת חבלה על 2 העמדות ופיצוץ במקביל".

"אנחנו מכירים את שיתוף הפעולה של צבא סוריה עם חיזבאללה", הסביר סא"ל טל גוריצקי, מפקד גדוד גרניט מחטיבת, "ובכל התבססות צבאית שלו היא בפוטנציאל להיות התבססות דואלית. אנחנו לא ניתן לדרום סוריה להיות דרום לבנון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום