הקדמת פתיחת בתי המלון לשלב 2 כבר מתחילת חודש נובמבר

השדולה למען התיירות, בראשות סגנית יו"ר הכנסת חה"כ קרן ברק וחה"כ קטי שטרית, תקדם את המתווה שהציג סגן שר הבריאות, חה"כ יואב קיש להקדמת פתיחת בתי המלון כבר לשלב השני של היציאה מהסגר ופתיחה מידית של עיר התיירות אילת, המוגדרת כ"עיר ירוקה", בה רוב תושבי העיר מועסקים בענף

קובי ברקת | מעניין 14.10.2020 | 22:32

מלון, אילוסטרציה צילום: pixabay

בכינוס של שדולת התיירות בכנסת בראשות סגנית יו"ר הכנסת, חה"כ קרן ברק וחה"כ קטי שטרית, דרשו יושבות ראש השדולה פעולה כירורגית נקודתית לכל ענף התיירות שהינו אחד מהנפגעים הקשים ביותר ממשבר הקורונה. כבר בתחילת נובמבר בהמשך למתווה של סגן השר קיש ולהצעת החוק שתעלה על ידי חבר הכנסת איתן גינזבורג- יוקדמו פתיחת בתי המלון לשלב 2 והעיר אילת תפתח בהקדם לתיירות. יושבות ראש השדולה יוודאו כי החקיקה וכל הפעולות הנדרשות לקידום הנושא לא יעקפו את התכנון ותגייס את כל חברי הקואליציה לתמיכה בחוק.

השדולה היום הובילה דרישה חד משמעית להגדלת הסיוע לתעשיית התיירות לבתי המלון בפרט. בראש ובראשונה חובה על המדינה להכיר בבתי המלון כענף בסיכון גבוה ולשם כך יש לבנות מערך הלוואת ייחודי לענף. בנוסף, יש לסבסד פעילות תיירותית עממית שתניע את תיירות הפנים ותסייע למורי הדרך, האטרקציות ועסקי התיירות רבים לחזור לעבוד. על כל זה גם רשות המיסים וגם המפקח על הבנקים צריכים להתגייס לסיוע במשבר כל אחד בגזרתו. רשות המיסים חייבת לזרז את בדיקת הזכאות למענקי קצבה קבועה של ענפי התיירות. המפקח על הבנקים נדרש לאפשר דחיית הלוואות לתעשיית התיירות לפחות ל-12 חודשים מתחילת המשבר (על חודשים מהתחלה +6 חודשים מספטמבר, סה"כ 12 חודשים).

סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק אמרה בכינוס כי "כיו"ר שדולת התיירות אני עוסקת בקידום התיירות בישראל ובמקביל לסיוע כלכלי אמיתי לענף המצוי בקשיים. כולנו מעוניינים שברגע שנחזור לשגרה, ענף התיירות יוכל לחזור לגדולתו, ולתרומתו לכלכלה הישראלית ללא זמן פציעות. שמחה על האמירה של סגן השר יואב קיש שאמר שרוצה להקדים את פתיחת המלונות לשלב השני. צריך להתייחס אחרת לענף התיירות, ענף שתרומתו לכלכלה רצינית ולכן לא נוכל לתת לו למות. אמשיך להילחם למען ענף שהוא כ"כ משמעותי לכלכלה אי אפשר לוותר עליו".

חברת הכנסת קטי שטרית ציינה כי "ענף המלונאות צריך להיפתח, תוך שמירה על התו הסגול. משיא כל הזמנים בתיירות, אנחנו בדרך לקריסה ולכן השדולה תנסה לתת פתרונות ודרכים ליציאה מהמשבר שאליו נקלענו. ערים רבות בישראל נשענות על התיירות וכדי להניע מחדש את המשק יש להחזיר בהדרגה את המלונות והאטרקציות מסביב. אני מודה לסגן שר הבריאות, יואב קיש, שבישר לנו הבוקר כי מתגבש מתווה מוסכם לפתיחת בתי המלון באילת ובהמשך אף במקומות נוספים. זו סנונית ראשונה להנעת תיירות הפנים".

סגן השר, יואב קיש אמר "באתי לדבר על המתווה, "אזור מוגבל ירוק", בחוק הקורונה אזור מוגבל. בגלל תחלואה גדולה וגבוהה באותו אזור אין יציאות וכניסות. אנחנו הולכים על מודל שמטרתו לקצר את התקופה משמעותית על ידי תוכנית שמובנת בשני שלבים. מתווה סופר ממוקד שבא לענות על בעיות של העיר אילת ויכול להיות שיגיע גם לים המלח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום