מאות התאספו בבית הכנסת; המשטרה התערבה וגרמה לנוספים לצאת לרחובות

גם בקנדה נרשמות הפרות. מאות חגגו בליל חג שני של שמחת תורה בבית כנסת בקנדה. שוטרים אפשרו להמונים לצאת ולחגוג בחוץ, מהלך שגרר עוד כמה מאות חוגגים מהרחובות הסמוכים | עשרה דוחות חולקו ואדם אחד נעצר ושוחרר מאוחר יותר | שר הבריאות הודה לשוטרים על פעילותם

יענקי פרבר | חדשות בעולם 15.10.2020 | 07:26

שוטרים. אילוסטרציה צילום: unsplash

מאות חרדים התאספו בבויסברינד קווי - פרבר במונטריאול, לחגוג את שמחת תורה במוצאי שבת - יו"ט שני של גלויות, אדם אחד נעצר בגין תקיפת שוטר.

רשת CNC בקנדה מדווחת כי המשטרה ורשויות הבריאות הציבוריות פיזרו כינוס של מאות בני אדם בבית כנסת במוצאי שבת בבויסברינד - קווי, האירוע שנשמע עד לרחובות הסובבים, ומשך אליו כ-1,000 איש.

מעל עשרה דו"חות חולקו, המשטרה ורשויות בריאות הציבור חוקרות את האירוע, המשטרה פרסמה הודעה לפיה "שוטרים התערבו לאחר שראו מספר רב של אנשים בבית הכנסת תוך הפרה של מגבלות בריאות הציבור".

המקום נמצא באחד האזורים האדומים של מחוז 'קוויבק' והחוק הקנדי קובע כי התכנסות במקומות תפילה מוגבלת ל-25 איש. דובר העירייה אמר לרדיו-קנדה כי בבית הכנסת היו כ-400 איש כאשר שוטרים הגיעו למקום יחד עם נציגי רשויות בריאות הציבור.

המשטרה שוחחה עם הרב המקומי, וסוכם כי ההתכנסות תעבור החוצה, מהלך שמשך מאות אנשים נוספים מהשכונה הסמוכה. הקהל גדל במהירות לכ-1,000 איש. אדם אחד נעצר בגין תקיפת שוטר, אך מאוחר יותר הוא שוחרר לאחר שהוטלו עליו הגבלות שונות.

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים ביום שלישי, שיבח שר הבריאות כריסטיאן דובה את השוטרים בקנדה ואמר כי הם עשו "עבודה טובה מאוד בהוצאת ההמונים מבית הכנסת".

הוא אמר שהוא אסיר תודה על ההתערבות. "אני לא יודע כמה זיהומים יצאו מזה, אבל אני חושב שזה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע", סיכם השר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום