ברוב מוחץ: מליאת הכנסת אישרה את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד אמירויות • צפו

ההסכם עבר ברוב של 80 תומכים מול 13 מתנגדים, כאשר רק חברי הכנסת של הרשימה המשותפת התנגדו. ההסכם יחזור כעת לממשלה לאישור וייכנס לתוקף בסיומו של תהליך אישור גם באיחוד האמירויות. נתניהו: "השלום הזה הוא תוצאה של משנה סדרה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים"

פוליטי 15.10.2020 | 22:25

צילום: דוברות הכנסת – גדעון שרון

לאחר דיון ממושך אישרה מליאת הכנסת את הסכם השלום עם איחוד האמירויות. 80 חברי כנסת תמכו באישור ההסכם, לעומת 13 שהתנגדו לו (חברי הרשימה המשותפת). 27 חברי כנסת לא השתתפו בהצבעה. כעת חוזה השלום יחזור לממשלה לצורך אישרור. הוא ייכנס לתוקף רק כאשר יסתיים תהליך האישרור גם באיחוד האמירויות

 

במהלך הדיון, שנמשך שמונה שעות וחצי, נאמו יותר ממאה חברי כנסת. לכל דובר הוקצו ארבע דקות, כשבאופן חריג, על פי החלטת ועדת הכנסת, בדיון יכולים להשתתף גם שרים וסגני שרים שאינם חברי כנסת. ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) החרים את ההצבעה על ההסכם בטענה כי לא הוצגה תכליתו המלאה לחברי הכנסת, למרות בקשותיו.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם את הדיון לפני ההצבעה ואמר: "אני מברך על הדיון שהתקיים פה, אני מודה לכל חברי הכנסת שמצביעים בעד ההסכם ואני רוצה לקוות שבעתיד הלא רחוק תהיה לנו עוד הזדמנות להצביע בעד הסכמי שלום נוספים עם מדינות ערב".

"השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמיים, הוא תוצאה של משנה סדרה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים. ממשלות ישראל בהנהגתי מטפחות את עוצמתה של ישראל בכל התחומים. העוצמה הזו אכן קירבה אלינו מדינות רבות בעולם ובכלל זה גם מדינות ערביות ומוסלמיות שעומדות איתנו בחזית אחת נגד הסכנה של איראן וגרורותיה".

"אני לא יכול לספר לכם על כל הפגישות, על כל הטיסות ברחבי המזרח התיכון אבל הינה אני מוסר לכם פיסת אינפורמציה. היה לנו קיטוע, הקפאת יחסים עם אחת המדינות החשובות באזור, או רק קשר טכני, אבל זה השתנה ביום אחד, וזה היה כשעבדכם הלך לנאום בקונגרס וקיבלתי מסרים שאם אתה מתייצב בכזו עוצמה נגד איראן אנחנו מוכנים להתייצב איתך. העובדה שהם הבינו שממשלות ישראל תחת הנהגתי מתנגדות בתקיפות לאיראן ולניסיון שלה לייצא את המהפכה לגבולנו ולגבולות אחרים".

"השלום הזה איננו מבוסס רק על הדיפת אויבים משותפים, זהו תנאי הכרחי אבל לא מספיק זהו גם שלום חם שמתבצע בן העמים. אנחנו כבר רואים את פירות השלום והם ילכו ויתרחבו".

"הקשרים שאנו מקדמים עם העולם הערבי שוברים את הוטו הפלשתיני על השגת שלום במזרח התיכון. במשך זמן רב מידי הסרבנות הפלשתינית בלמה התקרבות בין ישראל למדינות ערב. אני דבק במדיניות אחרת שהופכת את הסדר הישן. הסדר החדש אומר לא להמתין עד שהפלשתינים יתרצו אלא להתקדם, וכשהפלשתינים ישנו את השקפתם, לקדם הסכם שלום גם איתם".

"אסור לנו ללכת אחורה לרעיונות החזרה לקווי 67, הצפת המדינה בפליטים וחלוקת ירושלים. אם מישהו אצלנו או בקהילה הבין לאומית יחזור ויעורר בפלסטינים שאיפות לא מציאותיות כמו אלו שהזכרתי ההתקדמות במזרח התיכון תיעצר בחקירה חריקת בלמים זה הוביל למבוי סתום לחוסר יציבות להידרדרות זה לא יוביל לשלום אמת. ישראל ברשותי תמשיך לפעול להרחבת השלום אני מאמין שמדינות נוספות יתווספו בעזרת השם ויחד נעשה ונצליח".

מסיעת 'דרך ארץ' נמסר כי "הרשימה המשותפת הצביעה עכשיו ׳פה אחד׳ נגד הסכם שלום. חברי הכנסת של המשותפת לא מתנגדים להסכם שלום עם האמירויות, הם מתנגדים להסכם שלום עם ישראל. הם לא מייצגים את ערביי ישראל אלא בדלנות לאומית עקבית. הצבעתם היא אות קלון לכל מי שניסה לאחרונה להכשירם כשותפים לגיטימיים".

השר זאב אלקין בחשבון הטוויטר שלו‏: "הסכם השלום עם אמירויות אושר בכנסת. יום היסטורי. אפשר לעשות שלום עם העולם הערבי בלי נסיגות, בלי ויתור על חבלי מולדת, בלי הקמת מדינה פלסטינית. שלום תמורת שלום, ולא שלום תמורת קורבנות השלום. והרשימה המשותפת מוכיחה שוב שהיא לא מחפשת את השלום לישראלים, אלא פועלת לפי הפקודות מרמאללה".

צילום: דוברות הכנסת – גדעון שרון

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום