חדרה: העירייה מסרבת לקבל את ילדיו של שליח חב"ד למוסדות החינוך

עיריית חדרה מסרבת לקבל את בתו של שליח חב"ד ביישוב אלונה לגן העירוני בטענה כי אינה מתגוררת בעיר • שאר ילדיו של השליח לומדים במוסדות בעיר, ולדברי חבר המועצה מדובר ב"נוהל חדש של עיריית חדרה בשנה"ל הנוכחית, שלא לאפשר קבלת תלמידי המוגדרים כ'ילדי חוץ'" 

אהרן מילר | חדשות בארץ 16.10.2020 | 08:14

גן ילדים. אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash90

שליחי חב"ד בארץ ובעולם מתמודדים מטבע הדברים עם מציאת מוסדות חינוך לילדיהם. הרב אריה רובין שליח חב"ד ביישוב אלונה מספר ל'בחדרי חרדים': "קרוב לעשור אנו מתגוררים ביישוב אלונה בה אנחנו משמשים כשליחי חב"ד, והואיל ואין במועצה אזורית אלונה מוסדות חינוך ממ"ד. ב 6 שנים האחרונות אנו מסיעם את 3 ילדינו לחדרה בה נמצאים מוסדות חינוך חב"ד הקרובים ביותר".

כעת עם פתיחת שנת הלימודים פנה הרב רובין לרשום את בתו העולה לגן-חובה, ונתקל בהתנגדות של עיריית חדרה להכניס למוסדות החינוך בעיר ילדים שאינם מתגוררים בעיר חדרה עצמה.

"אנחנו מסיעים את ילדינו מידי יום מרחק של 100 ק"מ, ועכשיו החליטו בעירייה לא לקבל למוסדות החינוך בעיר 'ילדי חוץ', לא נוכל לשלוח את הילדה שלנו ללמוד בפרדס חנה או חריש, ראשית הם רחוקים יותר, שנית לא נוכל להיות גם בחדרה שם לומדים שאר ילדינו וגם בפרדס חנה או חריש באותו זמן כל בוקר", אומר הרב רובין.

מטעם מוסדות חינוך חב"ד נמסר לשליח הרב רובין שיש מקום עבור ילדיו במוסדות, הם רק תלויים באישור העירייה שכאמור בושש מלהגיע.

כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס בועז ביטון, שאמר "לצערי עיריית חדרה החליטה כי החל משנת הלימודים תשפ״א לשנות את נוהל קליטת תלמידי החוץ למוסדות החינוך בחדרה, הן במוסדות החינוך הרשמיים והן במוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים. חובה לציין כי מדובר בנוהל של ילדים חדשים שמתחילים את קליטתם במוסדות החינוך ומי שכבר לומד במערכת החינוך ממשיך כרגיל.

עוד הוסיף ביטון "בחודשים האחרונים קיבלנו פניות רבות מתושבים הגרים ביישובי האזור, ניסינו לשנות את ההחלטה אך לצערי ללא הצלחה. אני עומד בקשר רציף עם לשכת שר הפנים הרב אריה דרעי וצוות לשכתו, בניסיון לשנות את ההחלטה ואת הנוהל. לפני כחודשיים פניתי אף לח״כ מיכאל מלכיאלי מש״ס בבקשה לקדם הצעת חוק בכנסת המונעת מערים או מועצות מקומיות למנוע כניסת ילדי חוץ למוסדות החינוך בעירם".

"לפי מיטב ידיעתי, לא מדובר בהחלטה  אך ורק של עיריית חדרה, משיחות שאני מקיים עם שלוחי חב״ד, מדובר על ערים נוספות שמקיימות נוהל זה", מתגונן ביטון.

מעיריית חדרה לא נמסרה תגובה, לכשתתקבל נפרסם אותה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום