מפתיע? הסקר מגלה: רוב הציבור רוצה בפרישתו של נתניהו

מהסקר שפורסם הבוקר ב'מעריב' עולה כי ימינה בראשותו של בנט שומרת על כוחה • במקביל 54% ענו כי הם לא מרוצים מתפקודו של נתניהו וחפצים בפרישתו מתפקיד רה"מ, לעומת רק כ-36% שאינם רוצים בכך 

קובי ברקת | פוליטי 16.10.2020 | 09:51

בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד האיום המושמע ביותר במערכת הפוליטית כיום הוא הליכה לבחירות ועל רקע זינוקה המטאורי בסקרים של מפלגת ימינה בראשות ח"כ נפתלי בנט, מסקר מעריב שפורסם הבוקר (שישי) עולה כי מרבית מהישראלים חושבים שבנט יצטרף לקואליציית חרדים-ליכוד.

הסקר שחזה לבנט 21 מנדטים בבחירות הקרובות, מה שיהפוך את מפלגת ימינה למפלגה השנייה בגדולה בכנסת, בדק גם את השאלה לאיזה גוש תתחבר מפלגת ימינה בראשות בנט לאחר הבחירות. כאן רוב מכריע, 53%, השיבו שבנט יצטרף לגוש של מפלגות חרדיות והליכוד. 19% סבורים שבנט יצטרף דווקא לגוש של יש עתיד וישראל ביתנו. לעומתם 29% השיבו שאינם יודעים.

אחת מהסיבות שהביאה לזינוקה של המפלגה, אם לא המרכזית שבהן, היא סוגיית הטיפול במשבר הקורונה. בנט נתפס בעיני הציבור כמחושב יותר, וזה נצפה גם בסקרים. על השאלה עד כמה אתם סומכים על כך שנתניהו מסוגל להתמודד עם מגפת הקורונה, 55% השיבו כי הם לא סומכים על ראש הממשלה, לעומת 39% שכן סומכים ו־6% שלא יודעים.

מסקר נוסף, שיפורסם הבוקר בתוכניתו של נסים משעל ברדיו 103 עולה כי 71% מהציבור סבורים כי תפקודו של נתניהו בתחומי הבריאות והכלכלה במשבר הקורונה גרוע. ממצא נוסף בסקר קובע כי 51% מהציבור סבורים שהיועמ”ש אביחי מנדלבליט לא צריך להתפטר, כפי שדרש ממנו השבוע ח”כ מיקי זוהר. את הסקר ערך מכון מאגר מוחות.

סקר 'מעריב': הסקר נערך בתאריכים 11 עד 12 באוקטובר 2020, והוא בוצע בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת (18 ומעלה) במדינת ישראל. כלל המשיבים בסקר רואיינו באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי של panel4all. גודל המדגם הסופי עמד על 1,033 משיבים. טעות הדגימה המרבית: 3.1% ±.

עוד עולה מהסקר, כי שיעור הרוצים בפרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהחיים הפוליטיים עומד על 54%, לעומת 36% שאינם רוצים בכך ועוד 10% שאינם יודעים. פילוח על פי מאפייני הצבעה העלה ש־28% ממצביעי הליכוד בבחירות מרץ 2020 ו־57% ממצביעי ימינה רוצים שנתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום