אבל כבד בסאטמר: ראש הקהל הלך לעולמו

חסידי סאטמר מתעוררים הבוקר, שישי לאבל כבד עם פטירת ראש הקהל של חסידות סאטמר מהר"א הנגיד רבי מאיר זעליג ריספלר ז"ל מגדולי התומכים והנדבנים שבנה בניינים רבים למוסדות ברחבי העולם. מסע הלוויה הבוקר מנייטרא לקרית יואל מונרו

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 16.10.2020 | 13:22

הנגיד רבי מאיר זעליג ריספלר צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: לפנות בוקר בארה"ב מגיעה הידיעה הקשה והמעציבה על פטירתו של הרה"ח הנגיד רבי מאיר זעליג ריספלר ז"ל מחשובי חסידי סאטמר וראש הקהל של קהילת חסידות סאטמר ובעולם לאחר שנדבק בגל השני של הקורונה ואושפז במצב קשה מאוד.

הרב ריספלר לא יצא מביתו במשך כל הגל הראשון בגל השני יצא ונדבק רבים התפללו לשלומו של רבי מאיר זעליג בן אסתר אך מצבו הידרדר והוא השיב את נשמתו ליוצרה בגיל  75.

רבי מאיר זעליג ז"ל נולד לאביו הרה"ח רבי יחיאל מיכל ריספלר ז"ל שהיה תלמיד של הרבי מנייטרא זצ"ל ולאמו מרת אסתר ע"ה.

הנגיד ריספלר נחשב לתורם גדול בסאטמר, אשר תרם לחסידות מספר בניינים בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין. בין היתר גם שני בניינים שכל אחד מהם עלה 5 מיליון דולר. ועוד סכומים עצומים שהגיעו ביחד ל- 20 מיליון דולר.

הנגיד ריספלר עם הרבי מסאטמר

שנה לאחר פטירת ראש הקהל הקודם של סאטמר רבי יצחק רוזנברג ז"ל ראש הקהל של סאטמר שטבע בחוף הים במיאמי, מינה הרבי מהר"א את ר' מאיר זעליג לשמש כראש הקהל של חסידי סאטמר בברכתו של האדמו"ר.

במהלך האסיפה של המינוי בחודש אייר תשע"ז אמר הרב מסאטמרי: "ר' מאיר זעליג הוא איש חכם ונבון, והיחידי שאני סומך עליו במינוי זה".

מסע הלוויה הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת בראשית) בשעה 9:00 מבית המדרש נייטרא בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין ומבית המדרש סאטמר ולאחר מכן בקרית יואל מונרו שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב ריספלר עם הרבי מבעלזא

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום