חצי שעה לשבת: השרים אישרו: סגר על ערים אדומות עד רביעי

לאחר שבשעת ערב מאוחרת פורסמה רשימת האזורים האדומים שייכנסו לסגר, בה נכללו כל הערים החרדיות וכן השכונות החרדיות בי-ם ובית שמש, הצליחו חלק מהן לצאת מהרשימה, לאחר שראשי הערים הצליחו לשכנע כי הנתונים שגויים | המסגרות לגילאים 0-6 ייפתחו בכל הארץ

ארי קלמן | חדשות בארץ 16.10.2020 | 14:47

אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

 

חברי ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים אישרו את רשימת הערים והשכונות האדומות שיישארו תחת הסגר - בשלב הראשון עד ליום רביעי הקרוב.

ברשימת הערים שאישרה ועדת השרים נמצאות: בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד ורכסים וכן ארבע שכונות בירושלים בהם: רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף.

במהלך כל שעות הבוקר (שישי) התנהל מאבק של ראשי הרשויות מול משרד הבריאות ופרופ' רוני גמזו, כשברשימה המקורית הוא דרש להטיל סגר על רוב השכונות החרדיות בירושלים ובית שמש, וכן על העיר קרית מלאכי.

ראשי הרשויות הצליחו לשכנע ולהוכיח כי הנתונים שגויים ובמשרד הבריאות מעדכנים כי מרבית הערים, אם לא כולם יצאו מהרשימה האדומה כבר ביום רביעי הקרוב, כך שהסגר יהיה תקף רק לארבעה ימים.

עוד סוכם כי המסגרות לגילאים מ-0 עד 6 (שנים) ייפתחו כשאר הערים וכך גם ישיבות גדולות עם פנימיות בערים האדומות.

שר בכיר החבר בוועדת השרים מעריך בפני 'בחדרי חרדים' כי עד ליום שני כל הערים החרדיות יצאו מהסגר, לאחר שעל פי נתוני התחלואה שבמגמת ירידה הן יהפכו לכתומות.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום