בפיקוד העורף צופים עליה בתחלואה: "החזרה ללימודים בתלמודי התורה"

במצגת הסיכום השבועית של פיקוד העורף מודגש כי צפויה עליה בשבוע הבא בתחלואה, וזאת בשל החזרה ללימודים בתלמודי התורה של המגזר החרדי וגם בעקבות ההתקהלויות ההמוניות בהלוויותיהם של מספר האדמו"רים בשבוע האחרון • מסמנים את האשמים מראש?

יוסף קליין | בריאות 17.10.2020 | 19:03

ת"ת היכל אהרן מכנובקא בעלזא צילום: שוקי לרר

בעוד קבינט הקורונה מודיע היום על הקלות, מסתבר שבפיקוד העורף לא אהבו את ההקלות המסתמנות ובתחזית שהגישו הם מזהירים מפני חשש להגדלת התחלואה בשבוע הבא, וזאת לאחר מגמת הירידה שנצפתה השבוע. האשמים בגידול בתחלואה, כך מזהירים כבר עכשיו בפיקוד העורף, הם כמובן החרדים.

במצגת הסיכום השבועי של פיקוד העורף שהוגשה לקבינט, כך חושף כתב הבריאות אדיר ינקו ב-ynet, נכתב כי "החל מהשבוע הבא תיתכן עלייה באחוז החיוביים על רקע אירועי החג, החזרה ללימודים בתלמודי התורה במגזר החרדי במספר חסידויות (התחילה ב-12 באוקטובר), שחיקת המגזרים השונים למול הנחיות הסגר, וכן חזרתם האפשרית של הישיבות לפעילות ב-19 באוקטובר".

עוד נכתב במצגת כי "סוגיית חזרת הישיבות לפעילות מהווה פוטנציאל להדבקה משמעותית במגזר החרדי שבו ממוצע החיוביים עדיין גבוה ועומד על 17%. עם זאת, יש להדגיש כי על פי נתוני הבדיקות מאתמול, שיעור הבדיקות החיוביות בחברה החרדית עמד על 14.9%".

אם לא די בכך, ועל אף שבפיקוד העורף לא מנמקים מדוע רק במגזר החרדי ניכרת תופעה של 'שחיקת מגזרים' (דווקא תמונות שהגיעו אתמול מתל אביב ושבהן נראים צעירים רבים מבלים בכיכרות ללא מסיכות, עשויות ללמד על 'שחיקה' דווקא בתל אביב), מזהירים בפיקוד העורף מפני עליה בתחלואה וזאת "עקב הלוויותיהם של מספר אדמו"רים משמעותיים בשבוע האחרון, לוויות שבהן התקהלו אלפים רבים מרחבי הארץ תוך היעדר שמירה על הנחיות משרד הבריאות, תיתכן עלייה נוספת בתחלואה בקהילות החרדיות".

ואם המגזר החרדי נתפס כמי שאשם בהגדלת התחלואה, דווקא המגזר הערבי זוכה לשבחים. בנוגע לחברה הערבית צוין במצגת של פיקוד העורף כי "ניכרת מעורבות ושיתוף פעולה מצד הרשויות ברוב המחוזות", לצד היעדר שיתוף פעולה במגזר הבדואי בדרום הארץ. מנגד, באשר לחרדים נכתב כי קיים "המשך חוסר שיתוף פעולה במילוי אחר ההנחיות ברשויות החרדיות במחוזות השונים".

כך שאם בשבוע הבא מגמת הירידה תיבלם ונהיה עדים לעליה בתחלואה, רק אל תאמרו שלא הוזהר מראש בנוגע לזהותו של המגזר האשם בכך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום