פייזר: חיסון לקורונה יהיה מוכן תוך חודש

חברת פייזר הודיעה כי תבקש בתוך חודש 'אישור שימוש חירום' בחיסון שפיתחה לנגיף הקורונה שמכה שנית ובעוצמה במדינות אירופה ובארצות הברית

יוסף קליין | בריאות 17.10.2020 | 23:52

חיסון מפני נגיף צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

מתקדמים בדרך לחיסון? ענקית התרופות 'פייזר' הכריזה כי תוכל בתוך "קצת יותר מחודש" לספק את החיסון למדינות שהזמינו את החיסון מתוצרתה, ולהתחיל בחיסוני האוכלוסיה באותן מדינות. לדבריה, בכוונתה להגיש בקשת אישור 'שימוש חירום' בחיסון שפיתחה.

את החיסון פיתחה פייזר עם חברת BioNTech הגרמנית, והיא נמצאת כעת בשלבי המחקר האחרונים. החיסון, BNT162 , מיוצר בצורה שונה מזו של יתר החיסונים, כמו של 'מודרנה' למשל, והוא מכיל חלבונים שונים שכשמוזרקים לגוף, גורמים לו להטעיה כאילו מדובר בוירוס, כך שהגוף מתחיל לתקוף את הנגיף.

בחברה הודיעו כי יגישו בקשה ל'אישור חירום', אם כי לא בטוח שהבקשה תתקבל. מינהל המזון והתרופות האמריקני, הגוף המחמיר בעולם באישור תרופות, דורש נתוני בטיחות של לפחות חודשיים ניסיון שימוש בחיסון לקורונה, לפני מתן אישור החירום. עם זאת, עד כה לא נמצאו חריגות והשלבים הקודמים של הניסוי שנערך בידי החברה הסתיימו בהצלחה.

בחברה נערכים להתחיל בשלב ראשון ושני של הניסויים בשבועות הקרובים. להערכת החברה, עד סוף שנת 2020 יצליחו לייצר מיליוני מנות חיסון, ומאות מיליוני תרכיבים במהלך שנת 2021. נכון לעכשיו ההצהרה מתקבלת בספקנות, וזאת על רקע הצהרות קודמות של חברות אחרות שהכזיבו, אך גם לאחר שהחיסונים יצאו לשוק, הדרך עוד תהיה ארוכה עד שיתברר איזה מהם אכן עובד ויעיל, כך שהחיסון יאומץ בידי מדינות נוספות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום