פרופ' גמזו: "זוהי לא יציאה לשגרה, אלא הקלות"

"כל הכבוד לציבור החרדי, אולם ברובם יש עדיין תחלואה משמעותית. פתיחת גני הילדים בערים הללו אינה חפה מסיכון - אך זו לא הייתה החלטה פוליטית". כך פרופ' גמזו בהצהרה שמסר הערב לקראת יישום השלב הראשון ביציאה מהסגר

קובי בורנשטיין | בריאות 17.10.2020 | 22:15

גמזו מסייר במחלקת קורונה צילום: David Cohen/FLASH90

על רקע הסרת ההגבלות מרחבי הארץ וההכרזה על אזורים חרדים כאזורים מוגבלים, נשא הערב (מוצ"ש) פרויקטור הקורונה רוני גמזו הצהרה, ובה שיבח את הציבור החרדי מחד ותקף מאידך.

 

"מסיבות טבע, התקהלויות וחתונות הם אסורים ויחזירו אותנו מהר אחורה אם לא נקפיד", אמר גמזו והוסיף כי "הרבה מאיתנו מובטלים, בבתי החולים 700 חולים קשים. יש ערים שהצליחו להפחית את התחלואה והגיעו לצבעים ירוק וכתום - אבל הם עדיין עם גרעיני תחלואה שעלולים להתפרץ. מבקש להיבדק יותר".

גמזו ציין כי לא מדובר בחזרה לשגרה אלא בהקלות, לדבריו, "תודה לעם ישראל שעמד במשך ארבעה שבועות במגבלות קשות, וכל זה בתקופה של חגים. בעת הזו אני גאה להיות ישראלי. אך שימו לב - זוהי לא יציאה לשגרה, אלא הקלות. תתאפקו ממפגשים חברתיים ותקפידו על מגבלת ה-10 בפנים וה-20 בחוץ".

הוא שיבח את מגמת הירידה בנתוני התחלואה בציבור החרדי, אך תקף את ההחלטה לפתוח את מוסדות החינוך. "מגמת הירידה בערים האדומות מרשימה, כל הכבוד לציבור החרדי, אולם ברובם יש עדיין תחלואה משמעותית. פתיחת גני הילדים בערים הללו אינה חפה מסיכון - אך זו לא הייתה החלטה פוליטית. עם זאת מדגיש - פתיחת מערכת החינוך מעל גיל 6 מנוגדת לחוק".

נזכיר, כי מחצית השעה קודם השבת הצביעו חברי ועדת השרים לאזור מוגבל על סגר שיוטל על חלק מהערים החרדיות החל ממחר ועד ליום רביעי או עד לירידת התחלואה. על פי החלטת השרים החל מיום ראשון בערב ועד ליום רביעי בחצות, יוטל סגר על הערים: בני ברק (למעט השכונות קרית הרצוג ופרדס כץ), אלעד, מודיעין עילית, רכסים, ביתר עילית ושכונת מטרסדורף, רמת שלמה, רמת אשכול ומעלות דפנה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום