לראשונה מזה 36 שנה: בזק תקבל סמכויות באיו"ש

שר התקשורת שקיבל תלונות מרשויות ביהודה ושומרון על המתנה ממושכת לנותני שרותי תקשורת באיזור, פועל להעניק סמכויות חוקיות לבזק ביו"ש כדי שיחולו עליה חובות השירות כבכל הארץ

קובי ברקת | תקשורת 18.10.2020 | 15:32

יועז הנדל צילום: פלאש 90

עם כניסתו של שר התקשורת יועז הנדל לתפקידו הגיעו לשולחנו פניות רבות מצד ראשי רשויות ביו"ש, על המתנה ממושכת מדי מצד תושביהם לנותני שירות בתחום התקשורת, זמן המתנה ארוך משמעותית ממה שחווים במרכז הארץ או בנגב ובגליל.

במסגרת המאמצים לפעול לשיפור תשתיות התקשורת בכל הארץ, עם דגש לפריפריה, הנחה שר התקשורת את הדרג המקצועי למצוא פתרון לכך שחברת בזק פועלת באזור יהודה ושומרון ללא רישיון, ומשכך לא חלות עליה החובות החלות עליה באיזורים שונים בארץ ואין בידי הרגולטור סמכויות הנחיה, פיקוח ואכיפה בעניינה.

כעת החליט שר התקשורת כי יותקן לבזק רישיון פעולה, המחייב את בזק בפריסת תשתיות נרחבת, שירות לקוחות ותמיכה וטכנית, כך גם מדיניות שדרוג רשת האינטרנט לרשת אולטרה מהירה (סיבים) ותקני איכות שירות, כפי שניתן בשאר חלקי מדינת ישראל.

השר הנדל אמר כי הם "מביאים היום בשורה משמעותית גם לתושבי יהודה ושומרון. מדינת ישראל נמצאת בהליך מזורז של צמצום פערים אדירים בכל הקשור לתשתיות מתקדמות. תושבי יהודה ושומרון ייהנו גם הם מפירות ההליך הזה. מבחינתי אין הבדל בין עופרה לבין יקנעם, ובין עלי לבין קיבוץ יגור, כולם זכאים לתשתית מתקדמת שתאפשר עבודה מרחוק, לימודים מרחוק ורפואה מרחוק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום