ההחלטה של גמליאל שתייקר את עגלת הקניות החרדית

החלטתה של השרה גמליאל להטיל חובת פיקדון גם על בקבוקים המכילים ליטר וחצי, מה שעלול לייקר את עלות השתייה לסוגיה, חברי הכנסת של 'דגל התורה' נאבקים לסכל את ההחלטה. "בימים אלו שהמשבר הכלכלי פגע משמעותית בשכבות רבות בציבור, חובה עלינו להקפיד שלא נגדיל את הנטל הכלכלי על הציבור". כך סגה"ש מקלב

ארי קלמן | כלכלי 18.10.2020 | 22:02

בקבוקים ממוחזרים צילום: Pierre Terdjman / Flash90

השר להגנת הסביבה גילה גמליאל קיבלה היום (ראשון) החלטה שעלולה לייקר את סל הקניות החרדי, לפיה תחול חובת הפיקדון גם על השתייה הנמכרת בליטר וחצי. חברי הכנסת החרדים פועלים לסכל את ההחלטה.

השרה גילה גמליאל הסבירה היום כי צריך "לנקות את המרחב הציבורי מבקבוקים ריקים ולעודד מחזור". לדבריה, "מדובר בצעד נכון מבחינה סביבתית וכלכלית כאחד: הפיקדון יביא לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים ויוריד את יוקר המחיה, יש כאן Win-Win-Win לסביבה, לחברה ולכלכלה".

ההחלטה תיכנס לתוקף בעוד שנה ולפי הערכת גורמי המקצוע, בישראל נצרכים בכל שנה קרוב ל-2 מיליארד מכלי משקה קטנים וגדולים, מרביתם בקבוקי פלסטיק במשקל כולל של כ-37 אלף טונות. לא זו בלבד, על פי סקר שנערך בשנה שעברה, כ-18% מנפח הפסולת בשטחים הציבוריים בארץ הוא של בקבוקי משקה.

בעקבות ההחלטה, סגן השר אורי מקלב פנה לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בדרישה להשהות את ההחלטה: "אני רואה צורך מהותי בהמשך ואף הגברת המנגנון הקיים של איסוף בקבוקים גדולים במתקני איסוף הבקבוקים הנמצאים כיום בכל רחוב והנגישים לציבור 24 שעות ביממה. בימים אלו שהמשבר הכלכלי פגע משמעותית בשכבות רבות בציבור, חובה עלינו להקפיד שלא נגדיל את הנטל הכלכלי על הציבור עם הטלת מס חדש כדוגמת חובת תשלום הפיקדון".

גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר תקף היום את השרה גמליאל והגיש הצעת חוק בנושא לצד חבר הכנסת גפני. לדברי אשר: "מצער מאוד שדווקא שרה המגיעה מסיעת הליכוד שמתיימרת לדאוג לפריפריה ולשכבות החלשות, דחתה הצעת חוק חברתית שהגשתי בנידון ושהייתה מסירה את ההתייקרות הצפויה מעל כתפי המשפחות ברוכות הילדים ומעוטות היכולת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום