שר החוץ הבריטי תוקף את רוסיה: "מפרסמים שקרים"

המאבק מי יגאל את העולם מההתמודדות העיקשת מול הנגיף מבעבעת מתחת לפני השטח | חברות רבות בעולם במרוץ נגד הזמן בכדי למצוא מזור לנגיף שמתעתע בכולם, אך נראה כי המטרה הנוכחית גורמת להתלקחות גם בין המדינות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.10.2020 | 08:35

אבחון לנגיף קורונה במעבדה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שר החוץ של בריטניה תוקף את רוסיה בגלל טענות שקריות כי חיסון של אוקספורד נגד קורונה יכול להפוך אנשים לקופים.

שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, תוקף את הקמפיין של רוסיה שמכפיש את החיסון נגד קורונה עליו עובדים באוניברסיטת אוקספורד - בריטניה, "מוסקבה מציפה את הרשתות החברתיות בפוסטים שמעמידים פנים שהחיסון יהפוך אנשים לקופים". כך תוקף שר החוץ הבריטי. לטענת הבריטים, הרוסים מפרסמים שקרים בנוגע לחיסון במטרה לגרום למדינות לקנות במקום זאת את גרסת החיסון הרוסית.

תמונה אחת של הרוסים מציגה קוף קינג קונג המניף מזרק עם המילים: "אל תדאג, חיסון לקופים זה בסדר". שר החוץ אומר כי הקמפיין האכזרי עלול לעלות בחיי אדם. ראב אמר ל-BBC: "זו חתיכת דיסאינפורמציה עלובה, אבל היא חמורה מאוד מכיוון שהיא ניסיון לשבש את הניסיונות למצוא חיסון בטוח, אנו יודעים שלרוסיה יש רקורד של שימוש בדיסאינפורמציה ככלי למדיניות חוץ".

"אך למעשה כל ניסיון להפיץ שקרים על קורונה ועל החיסון בפרט, כאשר אנו מנסים להתאחד כקהילה בינלאומית לפתור מגפה עולמית הוא עגום לחלוטין". יש לציין החיסון באוקספורד הוא אחד המובילים בעולם להילחם בקורונה.

בתחילת השבוע אמר פרופסור אנדרו פולארד, מנהל קבוצת החיסונים באוקספורד, כי הניסויים הם טובים מאד, כך דיווחו כלי תקשורת בבריטניה. פרופסור פולארד אמר כי לבריטניה אין שום תקווה לחזור לנורמליות עד לחיסון המוני, כלומר יהיה צורך בהגבלות עד הקיץ הבא.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום