מאות חסידי גור הפגינו בערד: "האלימות עלולה להתפרץ" • צפו

חסידי גור בערד יצאו הערב להפגין ברחובה של עיר, בעקבות שורת התנכלויות, בראשן הצתת המרכז המסחרי | ליצמן האשים בהפגנה את ראה"ע ואמר: "עשרות שנים גרים חרדים בערד על מי מנוחות ובאחדות עם כולם, עד שבא ראש עיר מסית שמקשה על החרדים ללא סיבה". צפו

אבי גדלוביץ' | חרדים 19.10.2020 | 22:23

המחאה בערד צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

בהפגנה שקיימו הערב (שני) אנשי קהילת חסידות בערד, השתתפו מאות מתושבי העיר שמחו על ההתנכלות כלפי הציבור החרדי. ההפגנה, שדבר קיומה פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', יצאה אל הפועל לאחר מספר מקרי התנכלויות מצד תושבים חילונים כלפי תושביה החרדים של העיר.

 

כזכור, בתחילת השבוע שעבר עצרה המשטרה צעיר, תושב ערד, בחשד שהצית מרכז מסחרי בעיר בערב החג וגרם להרס רב. גורמים בעיר חוששים שההצתה נעשתה על רקע שנאת חרדים, מאחר ורבים מבעלי החנויות במרכז המסחרי משויכים לחסידות גור.

הנזק כתוצאה מההצתה מוערך בכ-2 מיליון שקלים. במקביל, אירעו בימים האחרונים מספר מקרי התנכלות כלפי אברכים מהקהילה, הבולט שבהם תקיפת אברכים שעסקו בהתנדבות בסיוע לשיקום הסופר-מרקט שנפגע קשות בשריפה.

לטענת אנשי הקהילה, המעשים שהתרחשו ובמרכזם הצתת המרכז המסחרי נובעות מהשלכות ההסתה נגד הציבור החרדי ואווירת העויינות הכללית השוררת בעיר מצד הרשויות. במאמר המערכת של עיתון 'המודיע' נכתב בשבוע שעבר כי "המצית לא פעל בחלל ריק. כאשר הוא הצית את החנויות בידיעה שייגרם להן נזק כבד ולבעליהן תהיה גם עגמת-נפש רבה, היו לו יסודות להניח, שיהיו כאלו שיקבלו את המעשה שעשה בברכה".

יו"ר יהדות התורה ח״כ יעקב ליצמן אמר בהפגנה כי ״העיר ערד זו רק דוגמא. אם לא נמגר את האלימות כאן היא תתפרץ לכל הארץ. אסור לשכוח שעשרות שנים גרים חרדים בערד על מי מנוחות ובאחדות עם כולם, עד שבא ראש עיר מסית שמקשה על החרדים ללא סיבה". לדברי ליצמן, "בעקבות ההסתה של ראש העיר מיש עתיד אנו עדים להתפרצות האלימה ושריפת החנויות. קורא לכולם לחזק את אלה שניזוקו ושירכשו אצלם לתת להם גב".

עוד אמר ליצמן: "אני מזמין את התקשורת לראות איך אפשר לשמור על ההנחיות גם בהפגנה, לא כמו בבלפור שם מסתכנים ללא שמירת מרחקים".

הפגנת חסידי גור בערד צילום: אוריאל גור דוד

 

הפגנת חסידי גור בערד צילום: אוריאל גור דוד

 

הפגנת חסידי גור בערד צילום: אוריאל גור דוד

 

הפגנת חסידי גור בערד צילום: אוריאל גור דוד

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום