1,300 מסתננים בבני ברק; פי עשרה בתל אביב

בוועדת הכספים הוצגו נתוני המסתננים השוכנים בערים השונות. מהם עולה כי רובם הגדול השוכן בערי גוש דן, כאשר תל אביב מובילה בפער ניכר. בבירת הערים החרדיות - בני ברק ישנם 1,300 | נציג משרד השיכון אמר בדיון כח ריכוז גבוה של מסתננים על אזורים סטטיסטיים מביא לעומס על תשתיות והשפעה שלילית על תחושת הביטחון האישי

קובי ברקת | חדשות בארץ 19.10.2020 | 23:11

הפרות סדר על גבול עזה צילום: Fadi Fahd/Flash90

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (שני) כי 'קיום ריכוז מסתננים גבוה באזורים' יהווה שיקול לקביעתו של אזור, כאזור עדיפות לאומית, זאת במסגרת החלטת הממשלה בנידון, ולאחר שוועדת היגוי גיבשה קריטריונים לשם הגדרת אזורים כאלה, במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית התשס"ט-2009.

ביולי 2018 התקבלה החלטת הממשלה בנושא, והוקמה ועדת היגוי בין-משרדית לגיבוש הקריטריונים והשיקולים לשם כך, והיום אישרה ועדת הכספים את השיקול, לאחר שוועדת ההיגוי לעניין החלטת ממשלה זו סיימה את עבודתה, והמשרדים השותפים להחלטה, נערכים להביא את הקריטריונים לאישור הממשלה.

במסגרת הדיון הציג משרד השיכון כי ריכוז גבוה של מסתננים על אזורים סטטיסטיים מביא להגדלה משמעותית של כמות התושבים באזור הסטטיסטי, עומס על תשתיות והשפעה שלילית על תחושת הביטחון האישי.

במסגרת כך הוצגו נתוני רשות האוכלוסין, לעניין רשויות הנכנסות תחת הקריטריונים, ומספר המסתננים הבגירים החיים בתחומן: תל אביב – יפו 12,743, פתח תקווה 2,273, נתניה 1,328, אילת 1,231, בני ברק 1,300, ירושלים 1,165, אשדוד 1,149.

חלוקת התקציב לכל רשות תבוצע לפי מצבה ביחס לשאר הרשויות, והתקציב לאזורים הזכאים, יחולק בהתאם לשלושת הקריטריונים הבאים, בחלוקה של שליש מהתקציב לכל קריטריון: סיוע בהתאם לכמות האוכלוסיה הוותיקה המתגוררת באזורים הסטטיסטיים הרלוונטיים, סיוע בהתאם לכמות המסתננים ברשות הרלוונטית וסיוע בהתאם לריכוז המסתננים באזורים הסטטיסטיים הרלוונטיים.

במהלך הדיון הוצג, כי הוקצו לטובת ההחלטה 20 מיליון שקלים, שצפויים לשמש להפעלת תכנית פיזית חברתית – קהילתית, באזורים העומדים בקריטריונים.

ח"כ מאי גולן מ'הליכוד' אמרה בדיון כי "מדובר בהחלטה של לקיחת אחריות של הממשלה על אזורים ששינו את כל צורתם, מכל הבחינות. אנחנו מכירים רק את מדינת דרום ת"א, אבל מדובר עוד בהרבה שכונות במדינת ישראל. לצערי הצלחנו להביא רק 7 ערים שבתוכן הגדרות מסודרות של שיעורי מסתננים גבוהים".

לאחר דין ודברים, במסגרתם דרשה הוועדה כי ההחלטה הסופית תובא לאישורה, נקבע כי הייעוץ המשפטי לוועדה יבחן את הסוגיה, וכי במידה והדבר עומד עם החוק, ההחלטה הסופית תובא לאישור הוועדה, במקום דיווח בלבד, שהציעה הממשלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום