המכון הביולוגי בנס ציונה: מאות יקבלו את החיסון שבפיתוח

באיחור ניכר ביחס לחברות התרופות הגדולות בעולם נכנס המכון הביולוגי בנס ציונה לשלב השני בניסוי שהוא עורך בחיסון שבפיתוחו, בו ישתתפו מאות בני אדם

יוסף קליין | בריאות 19.10.2020 | 23:02

מזרק חיסון צילום: pixabay

עולים שלב: המכון הביולוגי בנס ציונה מודיע כי הוא עולה לשלב השני בניסוי שהוא עורך בחיסון שמומחיו מפתחים, ואם אכן יתקבלו האישורים הנדרשים אזי ב1 לנובמבר יחלו מאות לקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה.

הניסוי ייערך בשיתוף עם בתי חולים בארץ, יחד עם נסיינים שפנו מיוזמתם וביקשו להשתתף בו. המטרה הנוכחית היא להוכיח את בטיחותו של התכשיר, לכן ישתתפו בניסוי רק אנשים בריאים בגילאי 18-55. חלק מהמשתתפים יקבל את התרכיב שבפיתוח, אחרים יקבלו מנת פלסבו – תרכיב שלא כולל כל חומר פעיל, בכדי לנטרל את ההשפעה הפסיכולוגית על מקבלי החיסון.

כל אחד מבתי החולים שישתתף בניסוי יחסן כארבעים משתתפים בריאים ויעקוב אחר מצבם הרפואי ואחר תופעות לוואי אם יצוצו. רק לאחר שיסתיים השלב הנוכחי ויוכח כי החיסון בטוח לשימוש, יחל שלב 3 בניסוי, שיכלול עשרות אלפי משתתפים – זהו השלב בו נמצאות עכשיו ענקיות הפארמה העולמיות כמו מודרנה, אסטרהזניקה ופייזר.

"בבית החולים הדסה התקבלו פניות רבות מאזרחים המעוניינים לקחת חלק בניסויים. יש לנו פניות רבות - מעבר למה שאנחנו זקוקים. בשלב הראשון יהיו 40 משתתפים מכל בית חולים, אנשים בריאים עד גיל 55, שאינם צורכים תרופות וללא מחלות רקע בשלבים הבאים. בשלב השני יקחו חלק 8 מרכזים רפואיים בארץ עם כ-1,000 משתתפים וביניהם גם מבוגרים ואוכלוסיות בסיכון", אמר פרופ' יוסי קראקו מהדסה עין כרם. "אנו תולים תקוות גדולות בחיסון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום