לאחר שפרש: השר לשעבר תקף את נתניהו

"הספיקו לי פחות מחמישה חודשים בממשלה בראשותך כדי להבין שאין שום סיכוי שהאמנת במילה אחת ממה שאמרת. אין מבחן אחת של אחדות וטובת העם שעמדת בו". במילים אלו ועוד תקף הערב השר המתפטר אסף זמיר מ'כחול לבן' מול נתניהו שישב במליאה

ארי קלמן | פוליטי 19.10.2020 | 23:19

אסף זמיר נואם במליאה צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

במסגרת דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה, עלה שר התיירות לשעבר אסף זמיר מ'כחול לבן' שהתפטר מתפקידו לפני כשבועיים ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו שישב במליאה מתוקף פורמט דיון החתימות שמחייב אותו להיות נוכח.

זמיר פתח ואמר כי "באמצע מרץ, אחרי שהתמודדנו שלוש פעמים בבחירות במטרה להחליף את השלטון הקיים, הקורונה הכתה גלים. ירדתי לטייל ברחובות וראיתי בעיר שבה אני גר, חנויות נסגרות, עם בעלי עסקים שעומדים בחוץ, עם מבט חסר אונים, שלא יודעים מה צופן להם העתיד".

"ומי שמכיר את כלכלת ישראל ואת החוסן של העסקים הקטנים יודע, שהיכולת שלהם לעמוד בפני סגירה מתמשכת די קטנה. מי שהסתכל קדימה וראה את האופק ואת עוצמת המשבר הזה, הבין שאנחנו עומדים בתחילתה של נקודת זמן היסטורית של המשבר אולי הגדול ביותר שמדינת ישראל ידעה אולי מאז שנולדתי. התעצבתי באמת, עשיתי חשבון נפש והפכתי בו ביום להיות מגדולי התומכים בהקמת ממשלת האחדות. חשבתי שזה רגע שהאחריות הלאומית מחייבת לשים את המחלוקות שלנו בצד ולהתגבש יחד לקבוצה אחת, לרוב גדול שיושיע את עם ישראל בשעתו הקשה. חשבתי ואני עדיין חושב, שממשלת ימין צרה של מעבר לא יכלה לעולם לקבל את הגיבוי מהעם להכרעות הקשות הנדרשות כדי להיאבק במשבר הזה. חשבתי ואני עדיין חושב, שממשלת מיעוט צרה, שחלק מחבריה הם מחוץ לקואליציה, לא יכלה לקבל את אמון העם כדי להכריע הכרעות קשות, ארוכות טווח, בנוגע לבריאות ובנוגע לכלכלה".

השר המתפטר סיפר לנתניהו וליושבים במליאה: "ישבתי בבית, פתחתי את הטלוויזיה ושם הופיע ראש הממשלה ודיבר ישר למצלמה. הוא אמר: "אני אומר מיליוני אזרחים כרגע מחכים לנו והם מחכים לנו, הם מצפים שנפעל יחד כדי להציל את מדינת ישראל מהמשבר העולמי הגדול ביותר, יכול להיות גדול אפילו מקורבנות המלחמות. בשפעת הספרדית נהרגו כנראה, בבדיקות שאנחנו עושים עכשיו, יותר מחמישים מיליון איש. זה בערך מספר האנשים שנהרגו במלחמת העולם השנייה. אבל האוכלוסייה של העולם גדלה וסביר שיהיו פה עוד יותר אם לא נדע לעצור את זה. אנחנו יכולים להציל את ישראל שלנו, את המדינה שלנו".

זמיר המשיך וציטט את דברי נתניהו אז בנאומו: "אני מבקש ממך בני - אמרת ישראל לפני הכל? ישראל לפני הכל זה לא לפיד לפני הכל. קבל את ההחלטה יש הצעה אמיתית, הצעה פנטסטית, טובה. מה שצריך לעשות נשב, נשלב יחד, נלך יחד לצאת מהפוליטיקה הקטנה, מהעסקנות הקטנונית הזאת. אני אומר את זה מעומק ליבי, בתור אחד שנלחם בכל דרך להציל את המדינה שלנו, את ההורים שלנו, את החברים שלנו, את האחים שלנו והילדים שלנו. בואו תצטרפו עכשיו. השעה קוראת לנו".

"צפיתי, ראש הממשלה, בראיון הזה - והאמנתי לך, אולי בפעם האחרונה", אמר אסף זמיר מעל הדוכן לאוזני נתניהו והוסיף, "אני מקווה שלא".

לדבריו: "הצטרפנו לממשלה. הלכתי והסברתי לכולם שאין סיכוי שברגע כל כך דרמטי, לא תתעלה לגודל השעה ושיש אנשים טובים בליכוד ואין לי ספק שיחד נקבל החלטות אמיצות. הספיקו לי פחות מחמישה חודשים בממשלה בראשותך כדי להבין שאין שום סיכוי שהאמנת במילה אחת ממה שאמרת. אין מבחן אחת של אחדות וטובת העם שעמדת בו ואין דיון אחד שהשתתפתי בו שהתעלית ואמרת "זה אולי יפגע בנו פוליטית, אבל זה מה שנכון לעשות".

הוא המשיך ותקף: "אין פעולה אחת שיכלה לפגוע בכם פוליטית ובך אדוני ראש הממשלה, שעשיתם בחמישה חודשים ובינתיים המדינה שלנו מתפרקת והיא מתפרקת כי פעם אחר פעם, בכל צומת שבה הממשלה הפריטטית שהקמנו, אתם צריכים לשים את טובת הכלל לפני האינטרס האישי שלך. אין פעם אחת שעשיתם את זה! הכלכלה שלנו קורסת, האמון הציבורי מעולם לא היה נמוך יותר ואני הסכמתי??? והחלטתי לעזוב את הממשלה הזו כדי שאוכל לעמוד פה ולומר לך שעד שלא תעזוב אדוני ראש הממשלה, דשא לא ייצמח במקום שבו אתה מנהיג את מדינת ישראל במשבר הזה".

"יש הזדמנות אחת, הזדמנות אחת שבה אתה יכול להוכיח שטובת עם ישראל לנגד עינייך וכל מי שנמצא כאן יודע ומסכים איתי - והוא העברת תקציב 20-21 עכשיו. גם אם המחיר הפוליטי שתשלם הוא באובדן הכיסי שלך. גם אם המחיר הפוליטי שתשלם הוא באובדן שליטה אחרי עשור- אנחנו צריכים תקציב, מדינת ישראל חייבת תקציב ויכולנו כבר להעביר אותו לולא הייתם עסוקים בהישרדות הפוליטית שלכם, לולא הייתם עסוקים בבריתות פוליטיות והמחשבה של יום אחרי. אין ישיבת ממשלה אחת שהבריתות הללו והאינטרסים האלו לא הקדימו את כל חוות דעת המומחים".

"יש עסקים שיכלו להיפתח לפני חודשים והם סגורים מטעמים פוליטיים. יש ישובים שיכלו להיות ירוקים והם אדומים בגלל חולשה פוליטית ואנחנו על פני תהום בגלל אינטרסים פוליטיים. הפתרון הוא העלייה לגודל השעה ולא - החלפת הממשלה הזו והחלפת ראש הממשלה שעסוק בענייניו האישיים".

לסיום אמר ח"כ זמיר: "אני קורא לראש הממשלה ולחבריי בליכוד ולחברי יושב הראש להתעשת בדקה התשעים, להקשיב לנגיד בנק ישראל, להקשיב לכל המומחים הכלכליים, להקשיב לצמרת משרד האוצר המתפטרת- בגלל מי היא מתפטרת, אם לא בגללך אדוני ראש הממשלה?! - ולאפשר לממשלה הזו לשרת את מדינת ישראל ולא נפרק אותה, נחליף אותך, נלך לבחירות, מה שלא יהיה כדי שעם ישראל בשעת המשבר הזו יקבל ממשלה שהוא ראוי לה, האמון הציבורי יוכל לחזור להיות גבוה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום