כמו בישראל: הפקחים הציפו את בורו פארק, ביקרו בעשרות ישיבות ותלמודי תורה

המאבק בהתפשטות הנגיף בניו יורק: אחרי סערת החתונה ההמונית של סאטמר וביטולה, פקחי עיריית ניו יורק פשטו לאורך כל יום האתמול על המוסדות החרדיים במטרה למצוא כאלה שפתוחים ולקנוס בסכומים גבוהים. אלא שהם מצאו את כולם סגורים תוך שמירה מלאה על ההנחיות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.10.2020 | 07:21

אילוסטרציה צילום: unsplash

פקחים הציפו אתמול (שני) את הריכוזים החרדיים בבורו פארק ופלאטבוש בניסיון לאתר מוסדות תורה פתוחים כדי להעניק קנסות ולזמן לבית המשפט מנהל שיפתח מוסד.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי עד השעה 11:30 בבוקר פקחי מחלקת הבניינים של ניו יורק ביקרו במעל 20 מוסדות תורה. פקחים המבקשים להיכנס לבניינים ולא יכולים כי הם נדחים, נותנים זימון להגיע לבית המשפט בעוד כמה חודשים בצירוף קנס בסך 15,000 דולר.

לפקחים נמסרה רשימה מהמדינה הכוללת את השמות והכתובות של כל ישיבה ומוסד, והם ביקרו בכל אחד מהם, על פי הדיווח בכל המקומות המבנים היו ריקים.

האכיפה מגיעה סמוך להוראה של מושל ניו יורק אנדרו קואומו לאסור את קיום החתונה הענקית לנכדת האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בהשתתפות למעלה מ-10,000 חסידים שנועדה להתקיים בוויליאמסבורג.

בתדרוך לעיתונאים ביום שבת הסביר המושל כי נציגי המדינה קיבלו הודעה על החתונה, לאחר שמשרד השריף של ניו יורק פרסם אזהרה מפני השתתפות באירוע תוך הפרה של כללי התרחקות חברתית.

אף שמיקום החתונה נקבע מחוץ לאזורים האדומים, הכתומים והצהובים, ותחת פיקוח קפדני של גורמים בעירייה ובמדינה, הגודל הצפוי של האירוע גרם לרשויות לאסור על החתונה, הפרסום הגיע לאחר שהעיתון 'דער איד' עיתון הבית של חצר מסאטמר (מהרי"י) פרסם הודעות באשר לחתונה, בסאטמר לא חשבו שתהיה בעיה לקיים את החתונה כי וויליאמסבורג אינה מוגדרת אדומה כמו בורו פארק, עם זאת, מארגני החתונה פרסמו במודעות כי מי שחש תסמינים שלא יבוא לחתונה.

ההחלטה מגיעה לאחר מספר תביעות שהוגשו נגד המדינה, המאשימות את מושל ניו יורק ב"הפליה אנטישמית" לאור הצהרות שקריות ומפלות אודות הקהילות החרדיות, לאחר שזה הטיל הגבלות כדי להתמודד עם שיעורי הנדבקים העולים במדינה באזורים המכונים "אזור אדום".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום