אבל כבד בחצר בעלזא: רבי יצחק לנדא ז"ל איננו

אחד הדמויות המיתולוגיות בחצר חסידות בעלזא היה הרה"ח רבי יצחק לנדא ז"ל מחשובי זקני החסידים ומי שהיה המשב"ק של האדמו"ר הקדוש רבי אהרן מבעלזא זיע"א הלך לעולמו בגיל 89. היה בעל 'החזקות' בחצר בעלזא ושימש כגבאי

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 20.10.2020 | 08:10

צילום: אנשיל בעק

אבל כבד הבוקר ירד על חסידי בעלזא עם פטירתו בשיבה טובה של המשב"ק הישיש לבית בעלזא הרה"ח רבי יצחק לנדא זצ"ל מעתיק השמועה חצר חסידות בעלזא שהיה יד ימינו ונאמן ביתו של האדמו"ר הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זיע"א.

בימים האחרונים נחלש ולפנות בוקר השיב את נשמתו ליוצרה כשהוא בן 89 בטירתו 

רבי יצחק מזקני וחשובי חסידי בעלזא חיבר את הספר 'בקודש פנימה' מה שראה אצל מורו ורבו רבי אהרן מבעלזא למעלה מארבע שנים, והיה למשמש חביב מאוד אצל הרבי.

כיהן במסירות נאמנה כמנהל הישיבה של חסידות בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים רבות בשנים, כיתת רגליו למעלה מיובל שנים בכל קצוות תבל למען הת"ת בירושלים, למען הישיבה ולמען המוסדות, כיהן כגבאי בביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא אצל יבלחט"א כ"ק אדמו"ר שליט"א, היה לאות ולדוגמא כחסיד נאמן ודבוק ברבותיו במסירות נאמנה. 

הרה"ח רבי יצחק לנדאו - משב"ק האדמו"ר הקדוש רבי אהרן מבעלזא זיע"א, שימש כגבאי ומקריא העליות לתורה מידי שבת בשבתו אצל האדמו"ר מבעלזא בהיכל ביהמ"ד הגדול, מזה עשרות בשנים, ובימים הנוראים מוכר את העליות כנהוג בבעלזא.

עם יבלחט"א הרבי מבעלזא

הוא יחד עם הדומ"ץ הגה"צ רבי אהן מרדכי רורטנר ורבי מרדכי וובר שלשתם ביחד, זכו לשמש בקודש פנימה את הרבי הקדוש רבי אהרן מבעלזא.

רבי יצחק לנדא זצ"ל היה החסיד היחיד שיש לו חזקות רבות במעגל השנה הבעלזאי בין החזקות השייכות לו במעגל השנה: תפילות מנחה ביום א' דר"ה ובערב יום כיפור, פתיחת הארון בהיכל בתפילות הימים הנוראים וכדומה, שירת הניגון 'אמר ה' ליעקב' במוצאי שבת חול המועד סוכות בעת עריכת הטיש הנקרא "לאכעדיגע מלווה מלכה", וכן לכבד את האדמו"ר לאמירת אתה הראית ותן כבוד לתורה בשמחת תורה, ושירת הניגון 'תורה הקדושה' בעריכת הטיש בליל שמחת תורה. כמו כן הוא ניגש לתפילת מנחה ביום א' בחג הפסח ושר את ניגון 'בר יוחאי' בעריכת הטיש ביום ל"ג בעומר.

החזקה הבולטת ביותר של רבי יצחק היו כגבאי ומכריז העליות. בתפקידו הוא מחזיק את ה'יד' של הספר תורה ומראה לאדמו"ר את השורות בעת שקורא בתורה בימים הנוראים ובחגים מיוחדים.

הלווייתו תצא היום יום ג' פר' נח בשעה 13:00 בצהרים, מבית הלוויות שמגר ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא ירושלים להר המנוחות סמוך ונראה לציון מורו ורבו רבי אהרן מבעלזא.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום