המשפחות החב"דיות התלוננו על הירי והעירייה תעשה שיימיניג לעבריינים

תופעת הירי מצד חמולות ערביות בלוד, התגברה בתקופה האחרונה והביאה משפחות חרדיות רבות המתגוררות בעיר לפנות לתחנת המשטרה ולגורמי האכיפה בעיר | בעקבות התגברות התופעה, בעיריית לוד החליטו לצאת במיזם 'שיימינג' למשפחות המעורבות בירי, ומאיימים לפעול כנגד אותן משפחות עד להרחקתן מהעיר

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 25.10.2020 | 21:38

טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

תושבי העיר לוד, סובלים מזה שנים ארוכות מרעש הירי אותו מבצעות חמולות ערביות. בימים האחרונים, התגברו תלונות התושבים. לכתבנו נודע כי כמה משפחות חב"דיות המתגוררות בשכונה הוותיקה של החסידות בסמוך לתחנת הרכבת של לוד, דיווחו אמש (מוצאי שבת) למוקד 106 של העירייה וכן לתחנת המשטרה בעיר על ירי שמבצעות חמולות ערביות המתגוררות בפאתי העיר.

בעקבות כך, עיריית לוד החליטה להסיר את הכפפות במאבק נגד התופעה. בצעד חריג החליטה העירייה לנקוט בצעדים מחמירים כנגד משפחות מלוד המעורבות באירועי ירי. בתוך כך, הודיעה העירייה כי מעתה, תפרסם את שמות המשפחות ותפעל לסילוקן מהעיר, לרבות הפסקת כל שירות עירוני, ביצוע הריסות של מבנים בלתי חוקיים של משפחות אלה וביתר שאת, הטלת קנסות כבדים, בחינת ניתוק חיבורים פיראטיים למים וחשמל, וביצוע צעדים נחושים ובלתי מתפשרים עד להרחקתן של משפחות אלה מהעיר.

בעיריית לוד מציינים כי תופעת הירי פוגעת באופן קשה בתחושת הביטחון האישי של תושבי העיר, ומהווה סיכון של ממש בשל החשש מפני פגיעה באזרחים ובתושבים חפים מפשע. מידי יום כמעט, בשעות ערב מוקדמות עם רדת החשיכה, מחרידים קולות ירי את שלוותם של תושבי העיר. התופעה מתרחבת בשעות הלילה המאוחרות בעיקר, כאשר תושבי לוד מתעוררים בבעתה, נוכח קולות ירי חוזרים ונשנים, הנשמעים בעוצמה רבה במשך דקות ארוכות, הן של ירי בודד והן של צרורות.

יצוין כי במהלך השנים האחרונות, פנתה עיריית לוד מספר פעמים לממשלת ישראל בנושא, בטענה כי ריבוי האמל"ח ואירועי הירי במגזר הערבי בעיר, מסכנים את שלום הציבור היהודי והערבי כאחד, וכי יש לראות בכך בעיה לאומית ולא רק מקומית.

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו אומר כי תושבי העיר אינם צריכים לחיות בפחד בשל אירועי הירי במגזר הערבי בלוד, המהווים את אחד הגורמים העיקריים להגירה שלילית מהעיר. "אי אפשר לעבור לסדר היום או להקל ראש באירועי אלימות חוזרים ונשנים אלה. חובתנו להציב את נושא הביטחון האישי של תושבי לוד בראש סדרי העדיפויות ולטפל באירועים כגון אלה בלוד בנחישות ובמלוא החומרה!".

בעירייה מציינים כי המשטרה והשיטור העירוני פועלים ביד קשה בשנה האחרונה כנגד התופעה החמורה, וכי יש הישגים משמעותיים של תפיסת חשודים באחזקת אמל"ח ונשק בלתי חוקי, אך מדובר במאבק ארוך ועיקש. כן, קוראים בעירייה להחמיר את הענישה על ירי, שכן העונש הנמוך הקבוע כיום בצד עבירות אלה, אינו מרתיע ואינו מאפשר אכיפה אפקטיבית.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום