פרשת וירא תשפ"א, VINEYARDS, יקבי כרמל.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: שָני VINEYARDS, יקבי כרמל

יין ואלכוהול 6.11.2020 | 00:32

צילום: באדיבות המצלם

פרשת וירא תשפ"א, שָני VINEYARDS, יקבי כרמל

בפרשת השבוע מסופר שאברהם אבינו מאוד כיבד אורחים, ולא רק שהעניק להם כל טוב, אלא לכבודם הוא עזב את הקב"ה שבא לבקרו, ורץ לקראת האורחים, וזה נזקף לזכותו. על כך יש לתמוה, הרי בפרשה של שבוע שעבר מסופר שמלכי צדק מלך שלם אמר: "ברוך אברם לא-ל עליון קונה שמים וארץ. וברוך א-ל עליון אשר מיגן צריך בידך" (בראשית יד/יט/כ). אומרים חז"ל: בגלל שהוא הזכיר את אברהם לפני שהזכיר את ה', הוא הפסיד את הכהונה, ואברהם הוכיח אותו שלא כך עושים, אלא מציבים את הקב"ה בראש (נדרים לב/ב). לכאורה זה בדיוק מה שאברהם אבינו עשה בפרשת השבוע; עזב את הקב"ה והתפנה לטפל באורחים. על שאלה זו יש כמה תשובות, אני אציע ארבע שכמובן אחת קשורה ליין:

א _ מלכי צדק הציע אוכל: 'קח ולך', אברהם הכניס את האורחים וטיפל בהם, על זה אומרים חז"ל: "גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני השכינה" (שבת קכז/א). בגלל שבהכנסת אורחים לא רק מקבלים פני שכינה, אלא 'נדבקים' בשכינה (הרב נח וינברג ז"ל).

ב _  באמת אין הגיון להקדים אורחים לפני ה', כבוד ה' צריך להיות מעל הכל. אבל כאשר ה' היה אצל אברהם, הוא הוציא חמה מנרתיקה, כדי שלא יבואו אורחים, מתוך כך הבין אברהם אבינו, שאם כן יבואו אורחים, ה' בעצמו רוצה שהוא יקדים את הטיפול בהם. מאז אנו כבר יודעים את גודל המעלה של הכנסת אורחים, אבל לפני אותו מאורע, לא צריך היה מלכי-צדק לעשות כזו העדפה.

ג _  כשאברהם ביקש מה' להמתין, כי יש לו אורחים, הוא לא התכוון לתת להם אוכל ולשלוח אותם מדושני עונג, אלא ללמד אותם למי מברכים, למי מתפללים ולהחכים אותם להאמין בה', וזה כאילו שאברהם אמר לה': "אני עכשיו משתחווה לפניך לבד, המתן רגעים אחדים, ואני אביא עוד שלושה אנשים שיצטרפו אליו לכבד אותך".

ד _  מלכי צדק הוציא לחם ויין, והוא הרי היה כהן, הרי שהוא  הגיש מנחה ונסכים, גם אם נניח שזה נכון היה להוציא אותם לחולין, כפי שזה מודגש בתורה: "וּמַלְכִּי צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם 'הוֹצִיא' לֶחֶם וָיָיִן, וְהוּא כֹהֵן לְאֵל עֶלְיוֹן" (בראשית יד/יח), אבל בכזה סוג כיבוד של בית המקדש, ודאי שלא היה לו להקדים את אברהם לפני ה'. כאשר יש מנחה ונסך על השלחן, חייב להיות סולם ערכים נכון, אפילו לשיר אסור כשיש יין על השלחן, אלא אך ורק שירי קודש, כנאמר: "בַּשִּׁיר לֹא יִשְׁתּוּ יָיִן" (ישעיהו כד/ט. גיטין ז/א). יין זה נהדר, בתנאי שנוקטים את כל אמצעי הזהירות שסביב, הן בהפרזה והן באווירה, שהרי היין הוא 'אורח' על השלחן שלנו, אורח שמגיע מבית המקדש ומהמזבח.

והשבוע אמליץ על יין בשם שָני של "יקבי כרמל" מסדרת VINEYARDS, יין לא יקר ואפשר למצוא אותו במבצעים 2 ב120₪ והוא לא רק ששווה את מחירו אלא גם יותר.

היין מורכב מזני ענבים שמקורם בבורדו. התיישן בחביות עץ אלון במשך 14 חודשים והמשיך והתבגר בבקבוק במשך שנה נוספת. היין בעל גוון ארגמני עמוק וניחוחות של דומדמניות, שזיף וחרובים. בעל גוף מלא חומצה טובה וסיומת ארוכה ומאוזנת.

לחיים ושבת שלום

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום