פירות השלום: משלחת מהשומרון לאיחוד האמירויות

משלחת אנשי עסקים מהשומרון בהובלת ראש המועצה יוסי דגן קיימה סדרת פגישות כלכליות בדובאי. יוסי דגן: "שיתופי פעולה בייצוא טכנולוגיית התפלת מים וחקלאות מהשומרון לאיחוד האמירויות"

יענקי פרבר | מעניין 10.11.2020 | 15:46

המשלחת בדובאי צילום: באדיבות המצלם

הפתעה בדובאי. הרשות המוניציפאלית הראשונה בישראל שהגיעה לדובאי בראש משלחת עסקית היא המועצה האזורית שומרון. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נחת לפני מספר ימים בדובאי בראש משלחת של מנהלי מפעלים וחברות ואנשי עסקים מהשומרון, מאיזורי התעשייה בשומרון בטיסה המסחרית הראשונה מתל אביב לדובאי.

בין התעשיינים שהצטרפו למשלחת: בועז שיצר מנכל חברת AST מאיזור תעשייה שחק שבשומרון שמספקת פתרונות טכנולוגים להתפלת ומחזור מים בכל העולם, סמנכל חברת טוויטו פלסט מאיזור תעשייה ברקן שבשומרון משה לב רן המתמחה בייצור אביזרים למיזוג אוויר וחסכון באנרגיה ויאיר וולוביץ' המייצג 30 חברות אגרונומיה ופיתוח גידולים בארץ ובראשן בשומרון וכן נציגות של החברה המרכזית לפיתוח שומרון, ומנכ"ל המועצה אמיתי רויטמן שמקים בחודשים את החברה העירונית הכלכלית של השומרון.

במרתון פגישות עסקיות שקיימה המשלחת בראשותו של דגן נפגשו התעשיינים וראש המועצה עם כ 20 אנשי עסקים וחברות גדולות בתחומי החקלאות ההדברה והפלסטיקה, וכן עם חברות המעוניינות בטכנולוגיות לגידולים בתהליכים מהירים, זאת בשל משבר הקורונה שאילץ גם את איחוד האמירויות להסתמך על גידולים מקומיים, חברות הדברה, ועם חברות השקעה מהגדולות והחזקות באיחוד האמירויות.

אנשי העסקים שמעו מהם על הצרכים הייחודיים לאיזור ודנו עמם בשיתופי פעולה בעיקר בתחומי האגרונומיה הגידולים והתפלת המים.

"השומרון עומד בחזית גם בתחומי התעשייה והמסחר, חלוץ ברקימת קשרים ויצירת שיתופי פעולה בינלאומיים" מסביר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "האסטרטגיה של השומרון היא להוביל בכל מקום, להיות הראשונים בכל הזדמנות - לבניין השומרון ופיתוח השומרון, הבנייה הכבישים והכלכלה הם אלה שמניעים את פיתוח מדינת ישראל בכלל והשומרון בפרט.

בתפיסתי חלק משמעותי מתפקידי המועצה האזורית שומרון הוא ליצור את מנועי הצמיחה הכלכליים, את הייצוא ואת המינוף העסקי הן ברמת הישובים והן ברמת התעשייה. התעשייה בשומרון צריכה לקבל מהמועצה את השירות הטוב ביותר גם בפתיחת שווקים חדשים לייצוא ולקדם את הקשרים הכלכליים, לטובת כ 300 חברות היושבות בשומרון שלהן ייצוא שנתי של מאות מליוני דולרים בשנה. יש כאן הזדמנות לשני הצדדים להרוויח משיתופי פעולה שיכולים להווצר מהנורמליזציה מול שכנה אסטרטגית וחשובה כל כך. איחוד האמירויות היא מדינה מתקדמת בחזית הפיתוח וההשקעות לכבוד לנו לייצר עמם קשרי מסחר ותעשייה".

איש העסקים האמירתי הבכיר יוסוף ביידון: "בשמי ובשם הקולגות שלי אני רוצה לברך את ראש המועצה האזורית שומרון, ואת המשלחת שפגשה אותנו היום, זהו כבוד, בעיקר לאחר שנחתם הסכם השלום עם ישראל. זהו רגע מרגש עבור כולנו, תודה לאל על מנהיגינו שהביאו אותנו למקום הזה. אנו מודים להם על כך שהם הפכו את המפגש הזה לאפשרי. לא הייתי מאמין שאני אזכה לחזות בדבר הזה בחיי. בשבילנו אחים ואחיות משני הצדדים, מישראל ודובאי יושבים סביב אותו שולחן. זה כבוד גדול. יש לדבר הזה גם משמעויות כלכליות וכן משמעויות בתחומי הרפואה. ללמוד זה מזה ולהרוויח זה מזה. ההבנה של מה שקורה בשומרון ומגוון האנשים שחיים שם, הדו קיום שמתקיים שם בין ערבים וישראלים שעובדים זה לצד זה, באותם מפעלים, מרוויחים את אותם משכורות חוגגים יחד חגים ועובדים זה לצד זה, זהו כבוד גדול להיות כאן לצד ראש מועצה אזורית שומרון שמקדם את כל זה".

עבדולה אל סאווידי - בכיר בחברת national - של דובאי: "זהו כבוד עבורי להיות כאן, לפגוש את המשלחת הישראלית הראשונה, לאיחוד האמירויות דובאי, אני בטוח שיהיו כאן שיתופי פעולה כלכליים בכל התחומים. תודה רבה שהגעתם לכאן".

בשומרון 3 איזורי תעשייה, בהם מאות חברות ועסקים המגלגלים מאות מליוני שקלים בשנה, מייצאים את התוצרת לעולם כולו, מעסיקים ישראלים לצד פלסטינים, שעובדים זה לצד זה בתנאים שווים ועוסקים בתחומי הפלסטיקה, המחזור המתכת והאלקטורוניקה ובתחומי הפיתוחים הטכנולוגים השונים.

הטיסה המסחרית הראשונה מתל אביב לדובאי בה יצאה המשלחת העסקית מהשומרון היא טיסה של חברת Fly Dubai שאורגנה ע"י חברת סאבה האמירתית וגאיה תיירות ושווקה ע"י איש התיירות אפרים קמיסר ובליווי קובי סלע היועץ האסטרטגי.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום