המשנה ליועמ"ש: סערת 'פרשת משפטים בושה' לא הייתה צריכה להיחקר

המשנה ליועמ"ש רז נזרי מבהיר כי חקירתה של האשה שקראה לעבר היועץ המשפטי לממשלה 'פרשת משפטים בושה' לא היתה צריכה להיחקר כחקירה פלילית ובטח שלא לבצע את החקירה בשבת בפרט. על תיקי נתניהו אמר "פורסם כבר שעמדתי הייתה שונה בחלק מהתיקים והאישומים אותם סברתי שצריך לסגור"

אהרן מילר | חדשות בארץ 13.11.2020 | 12:53

אביחי מנדלבליט/רז נזרי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, רז נזרי יוצא נגד המערכת, במסגרת מדור "פרוייקט השו"ת" בשבועון 'שביעי' המתפרסם השבת.

בראשית דבריו תקף נזרי "משמאל טענו וטוענים ש'מרחנו' חקירות ושאנחנו מגינים על נתניהו, מימין טענו וטוענים ש'תפרנו' תיקים ושאנחנו רודפים אחרי נתניהו, קשה מאד לשכנע את 'שונאי נתניהו' מכאן, ואת 'סוגדי נתניהו' מכאן, אך אלו ואלו טועים, אגב גם אנחנו טועים לא פעם, טועים אבל לא 'תופרים' ולא 'מורחים' במכוון".

עוד הוסיף נזרי "הייתי נגד חלק מתיקי נתניהו, אותם סברתי שצריך לסגור, היו לנו ויכוחים ודיונים מעמיקים וסוערים, אך בסופו של יום, האחריות והסמכות היא של היועץ, לא מקנא בו ובכובד ההכרעה שהונחה על כתפיו, אך יודע שקיבל את ההחלטה "בלב כבד ובלב שלם" כדבריו".

לגבי שאלת המשך כהונתו של נתניהו במקביל לכתבי אישום אמר המשנה ליועמ"ש: כאזרח יש לי דעה, אך היא לא רלוונטית. כמשפטן דעתי הנחרצת היא שזו שאלה הנתונה להערכת הציבור והכנסת ולא לבית המשפט או ליועץ.

עוד הדגיש נזרי "עבדתי עם ארבעה יועצים משפטיים לממשלה ולכולם היו תקופות סוערות עד מאוד, תמיד נראה שהסערות האחרונות משכחות את זיכרון הסערות הראשונות, אך אין ספק שהוא היועמ"ש שעמד ועומד בעין הסערה הגדולה ביותר, מול התקפות רבות מכיוונים שונים, תחילה משמאל כשהיו שרצח להחליף את 'דייני הראיות' ב'דייני ההיכרות'. וכעת מימין. כשברור שברקע עומדת החלטה להעמיד לדין ראש ממשלה לראשונה, מקום המדינה". עוד הוסיף "לא אחת נדמה כי יש כאלו שאינם מבקשים את ריסונה של מערכת המשפט אלא את ריסוקה".

על הסערה שקמה בעקבות מעצר שכנתו של מנדלבליט בשבת עת סיננה לעברו 'פרשת משפטים בושה', אמר המשנה נזרי: איני מכיר את פרטי העניין, אך משפט כזה לא אמור להוות עילה לחקירה פלילית ככלל, ולא מצדיק חקירה בשבת בפרט.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום