מח"ש החליטה: מפעילי המכת"זית לא עברו עבירה פלילית

תוך כדי שההפגנות נגד נתניהו נמשכות בגשרים בצמתים ומול מעון ראש הממשלה בבלפור ובכיכר רבין בתל אביב, כאשר מאות מפגינים הגיעו גם לביתו הפרטי בקיסריה. התפרסמה ההחלטה של חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, כי השוטרים שהפעילו את המכת"זית במהלך מחאה בעבר, וגרמו לפציעתו של אחד המפגינים בראש, אינם חשודים בעבירה פלילית 

אהרן מילר | חדשות בארץ 15.11.2020 | 00:02

הפגנת הדגלים השחורים בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום חקירה ממושכת, החליטו הערב חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, שהשוטרים שהפעילו את המכת"זית במהלך ההפגנות נגד ראש הממשלה בירושלים וגרמו לפציעתו של אחד המפגינים בראשו, אינם חשודים בעבירה פלילית, כך על פי הדיווח בחדשות 12.

על פי הדיווח מדובר בחקירה ממושכת ויסודית שבמסגרתה נבחנו גם ההיבטים המבצעיים והמשפטיים, ובסיומה הגיעו חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים למסקנה שהשוטרים שהפעילו באותו ערב את המכת"זית לא התכוונו 'לפגוע' במפגינים, וכי לא נעשה שימוש שלא כדין במכת"זית, ועל כן לא מדובר בעבירה של תקיפה.

עם זאת יודגש שחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים העבירו את חומרי החקירה למשטרה שתבחן האם ישנם באירוע היבטים משמעתיים .

החקירה החלה לאחר שמפגין נפגע בראשו, נפל ונחבל מזרם המים של המכת"זית, התעלף וסבל מפגיעה בעור התוף, מפגיעת זרם המים של המכת"זית בהפגנה ברחוב בלפור בחודש יולי, המפגין התלונן במח"ש בגין הפגיעה הזו. יצויין כי באותה ההפגנה המשטרה טענה שכרזה רבות למפגינים לפני השימוש במכת"זית.

עוד הוסיפו ב'חדשות 12' כי במהלך ההפגנה הותקפו מפגינים ברמת השרון, בטירת כרמל וליד קיבוץ הגושרים, והמשטרה אף עצרה הערב תושב אשדוד בן 29 בחשד לתקיפה והשחתת רכוש של מפגינים נגד נתניהו סמוך לטיילת בתל אביב.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום