הישראלי השני שימריא לחלל: איש העסקים איתן סטיבה

לאחר שטייס החלל הישראלי הראשון נספה עת התפרקה מעבורת החלל קולומביה עם כניסתה לאטמוספירה. היום הודיע נשיא המדינה על הישראלי השני שינסה לעשות שוב היסטוריה ובעזרת השם לסיים את המשימה בהצלחה. המטרה: ביצוע פעילויות להנגשת עולם החלל לילדי ישראל

אהרן מילר | טכנולוגיה 16.11.2020 | 13:28

שיגור חללית, אילוסטרציה צילום: נאס"א

האסטרונאוט הישראלי השני בדרך לחלל. איש העסקים איתן סטיבה בן 62, טייס קרב בעברו, ימריא לחלל בסוף שנת 2021 למשימה מדעית היסטורית, ויהיה לאחד מחלוצי תעשיית החלל הפרטית בעולם, כך הודיע היום (שני) נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס מיוחד שנערך בבית הנשיא בשיתוף קרן רמון יחד עם משרד המדע והטכנולוגיה.

בחודשים הקרובים יחל סטיבה את הכשרתו לקראת הנסיעה לחלל, כאשר בשלושת החודשים שלפני הנסיעה יעבור סדרת אימונים מרוכזת.

מעבורת החלל תשוגר מפלורידה. ועל פי הדיווחים איתן סטיבה יתרום את כל עלויות הנסיעה, לרבות שיגור הציוד הנדרש לניסויים, בסך הכל הוא עתיד לשהות בתחנת החלל 200 שעות, ויבצע שם שורת ניסויים, בדגש על פעילויות להנגשת עולם החלל לילדי ישראל. 

איתן סטיבה\\צילום: מתוך השידור החי-לע"מ-משרד המדע

במהלך הטקס הזכיר נשיא המדינה את אילן רמון ז"ל ואמר "אי אפשר שלא להזכיר במעמד החגיגי והמשמח הזה את אילן, רונה ואסף זכרונם לברכה, שהיעדרם היום מהדהד בחלל, היעדר כבד כל כך, מוחשי כל כך, כמעט נוכח".

עוד הוסיף ריבלין "איתן יקירינו במסע שלך אתה ממשיך ומגשים את המורשת שלהם, היום, אתה הופך להיות השליח של כולנו. אנחנו כולנו מעניקים לך את ברכת הדרך ומאחלים לך הצלחה רבה, צא לשלום ותחזור בשלום ואל תשכח לנופךף לנו לשלום שם מלמעלה. אנחנו מחכים לך בבית".

הישראלי הראשון שהמריא לחלל היה כזכור אילן רמון שעד היום כיהן לבדו בתואר 'טייס החלל הישראלי'. רמון שהיה בתחילת דרכו טייס בחיל האוויר. המריא עם מעבורת החלל קולומביה, ובתחילת חודש פברואר של שנת 2003 נספה רמון יחד עם צוות המעבורת, שהתפרקה עםכניסתה לאטמוספירה של כדור הארץ.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום