דרישה: להשעות את המשנה ליועמ"ש דינה זילבר

לאור ביקורת חריפה שהשמיעה כלפי הדרג הפוליטי והעומד בראשו, אמנם באופן מרומז, האם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר תושעה מתפקידה? הערב נעשתה פנייה בנושא ליועמ"ש מנדלבליט בטענה כי דבריה נאמרו תוך חריגה מהוראות תקנון שירות המדינה וכי אין זו הפעם הראשונה בה היא חורגת מההוראות

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 16.11.2020 | 21:58

משרד המשפטים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ליועמ"ש לממשלה ופרקליט המדינה אביחי מנדלבליט ולנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, בבקשה להשעות את עו"ד דינה זילבר מתפקידה כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה וכן לנקוט בהליכים משמעתיים כנגדה. התנועה מציינת בפנייתה כי דבריה של עו"ד זילבר נאמרו תוך חריגה מהוראות תקנון שירות המדינה וכי אין זו הפעם הראשונה בה היא חורגת מההוראות.

התנועה מציינת כי בדבריה של זילבר יש ביקורת ברורה על ראש הממשלה, שרי הממשלה ומדיניותם ועל חברי כנסת, נבחרי ציבור, המקדמים את המשילות בישראל. בעוד שעל פי תקנון שירות המדינה חל איסור על עובד בדרגתה של עו"ד זילבר, לבקר את הממשלה וכך גם קבע בית המשפט העליון.

התנועה מציינת כי בעבר ננזפה זילבר על דברים שאמרה בשנת 2018 בדיוני ועדת החינוך של הכנסת כאשר מתחה ביקורת על הצעת חוק ממשלתית ועוד קודם לכן בשתי הזדמנויות שונות אמרה עו"ד זילבר דברים שעובד ציבור מנוע מלהגיד.

מנהל הפעילות של התנועה דני סימן מציין כי ידוע שעו"ד זילבר נמצאת בשלהי כהונתה אך לנוכח מעמדה הבכיר ובשים לב לכך שזו התנהגות חוזרת ונשנית אצלה, לא ניתן להבליג על דבריה ויש להשעותה לאלתר.

עו"ד שמחה רוטמן, היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה אמר כי חוק שירות המדינה ותקנון שירות המדינה ברורים ביותר. הפרתם על ידי עובדת מדינה בכירה שכזו במשרד המשפטים משדרת מסר של זלזול בחוק ואין להשלים עם כך.

בין הדברים שאמרה דינה שילבר בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה שהתקיים אתמול (ראשון): "המשילות היא אותה כסות מרהיבה שאמורה להיטוות ממיטב הבדים ועל ידי מיטב החייטים, ולאפשר לשלוט ולקדם מדיניות, לו רק לא יפריעו לכך השופטים, או היועצים המשפטיים; או נערי האוצר, או אנשי הדיפ סטייט, או התקשורת המוטה והמגויסת; או האקדמיה האנטי-פטריוטיות; או עולם התרבות האליטיסטי המנותק שחי על חשבוננו ורק מוציא דיבתנו בעולם, או תכניות הסאטירה שפוגעות במורל הלאומי, או מהנדסי התודעה, או בוגרי קרן וקסנר, או הקרן החדשה לישראל, או החמוצים, או הסמולנים, או אלה ששכחו מה זה להיות יהודים או סתם ערבים או אופירה וברקו. לפעמים, אפילו הכנסת או ועדה בכסת, אם איננה מגשימה את ציפיית ה"העתק-הדבק" של המונח בפניה ומעיזה להרהר, לדון ואפילו לשנות בו משהו ובכך למלא את תפקידה לביקורת פרלמנטרית, תיחרך באש המשילות הקדושה. איש לא ינכה מזעם מסדר אבירי המשילות, אפילו לא כבוד נשיא המדינה שהוכתם אף הוא כפוגע במשילות, "מזלזל ברצון העם ופוגע בדמוקרטיה".

לדבריה: "משילות היא חלק חיוני והכרחי בדמוקרטיה, אבל גם בדמוקרטיה, במובנה הרחב, היא חלק ממשילות בריאה. יש לייחד תשומת לב והעמקה למונח 'משילות' בפני עצמו ולרכיביו. משילות היא בראש ובראשונה מנהיגות, שרטוט חזון, התוויית כיוון, הצבת יעדים, יצירת הסכמה לאומית רחבה סביב המהלכים הנדרשים, הבטחת אמון הציבור בשלטון, פעולה לטובת האזרחים ולא רק לטובת הבטחת השלטון, לפעול לטובת כלל אזרחי המדינה, גם אלה שלא בחרו בשלטון".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום