מסתמן: אזרחי איחוד האמירויות ייכנסו לישראל ללא ויזה

ועדת הפנים של הכנסת ממליצה להעניק פטור מאשרת כניסה לתיירים המגיעים מאיחוד האמירויות לישראל למשך של עד 90 יום • באופוזיציה מבקרים: "זה מבורך, אבל יש לזה השלכות"

קובי ברקת | מדיני 16.11.2020 | 17:19

נתניהו מקבל את המשלחת מהאמירויות צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ועדת הפנים המליצה לשר הפנים להוסיף בצו הכניסה לישראל את איחוד האמירויות כמדינה שאזרחיה יוכלו להיכנס לישראל למטרות תיירות ללא אשרת כניסה (ויזה).

אורלי שמואל מרשות ההגירה הסבירה כי "ההסכם עם האמירויות נחתם ב20.10. על מנת לאפשר הגעת תיירים באופן הדדי, לטיול עד 90 יום, אנו מתייעצים עם ועדת הפנים ומציעים לתת לאזרחי האמירויות פטור מאשרת כניסה".

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הביעה הסתייגות מביטול הצורך בויזה לאזרחי האמירויות והציגה את בעיתיות המהלך: "זה מבורך, אבל יש לזה השלכות. עם מדינות אחרות היו המון בעיות ושלחו אנשים בחזרה. קרו כל מיני דברים לא טובים. פטור מויזה זה לא כניסה חופשית. איך זה יעבוד עם האמירויות? מה יקרה אם תגיעי לאמירויות ותהיי חשודה, או שמישהו יגיע משם ויהיה חשוד?"

יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ השיבה למלינובסקי: "גם מי שמגיע מצרפת ויש לגביו מידע, יעשו לו תשאול". אורלי שמואל ענתה כי "אין לדרג המקצועי חשש בעניין שהיה בלתי חוקית צפויה. מובן שבמקביל לחתימת הסכמים צריך להיערך גם למאבק בתופעות בלתי חוקיות. לשם כך מעבירים את בקרי הגבול הכשרות".

כאמור, הוועדה המליצה לשרה פנים לפטור את אזרחי האמירויות מאשרת כניסה במטרה לעודד תיירות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום