אבל בארגנטינה: מקרב הלבבות הלך לעולמו מקורונה

ר' אליהו מונקרץ ז"ל מהקהילה התורנית בארגנטינה הלך לעולמו בגיל 67 לאחר מאבק ממושך בנגיף הקורונה | ר' אליהו שימש בתפקידים חינוכיים בקהילה, ורבים יהודים קירב לאבינו שבשמים |ת.נ.צ.ב.ה

יענקי פרבר | ברוך דיין האמת 17.11.2020 | 07:53

ר' אליהו מונקרץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

המונים מבני הקהילה התורנית בארגנטינה ליוו את ר' אליהו מונקרץ ז"ל בדרכו האחרונה.

"הוא היה איש אהוב על כולם" אומר לנו אחד מתושבי המקום. בתפקידו הציבורי שימש כחבר בהנהלה של בית הספר והמרכז החינוכי 'תורתנו' המשתייך לקהילת 'יסוד הדת'. "הוא כל כך נשמר בגלל המגיפה" אומר תושב המקום, "חודשים לא יצא מביתו, בחג סוכות האחרון עוד אכל בקהילה בסוכה מיוחדת שהוכנה עבורו, ומיד לאחר החג נדבק ונחלה, ומהר מאוד מצבו החמיר".

משמרות תפילות היו לרפואתו בקהילות השונות ברחבי ארגנטינה מהרגע שחלה בנגיף, "הוא היה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, ובצניעות ואהבת ישראל שיקדה בו קירב רבים לאביהם שבשמים, מהם כיום אברכים ורבנים" אומר תושב המקום.

"הוא כל כך יחסר לנו, הוא היה מאחד בין כולם, ראו את זה בלוויה". הלוויתו קורעת הלב עברה בקהילות 'תלפיות', 'יסוד הדת', 'סוכת דוד' בה הספידו רב הקהילה הרב אברהם צרויה והרב צבי גרונבלט השליח הראשי של חב"ד בארגנטינה, ולאחר מכאן עברה הלוויה בישיבת חפץ חיים, בה הספידו ראש ישיבת 'חפץ חיים' הגאון רבי שמואל אריה לוין שליט"א שזעק 'שבר על שבר הושברנו'.

לאחר שעות ארוכות הוא נטמן בבית העלמין של קהילת 'אמיה' - 'לה טבלדה', ספדו לו בני משפחתו שהתקשו להיפרד.

יהי זכרו ברוך.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום