המשטרה פשטה על איצקוביץ': "פרובוקציה מיותרת"

מהומה פרצה הערב בבית הכנסת איצקוביץ' בבני ברק, לאחר שכוחות משמר הגבול של המשטרה פשטו על המקום בטענה כי מתקיימות תפילות בניגוד לחוק | גבאי בית הכנסת סיפר: "המקום היה ריק לחלוטין" | עד ראייה: "פרובוקציה מיותרת של המשטרה"

אבי גדלוביץ' | חרדים 17.11.2020 | 18:32

כוחות המשטרה בתוך בית הכנסת צילום: ש.ג.

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי פשטה על בית כנסת איצקוביץ' בבני ברק ופיזרה את המתפללים, לאחר שלטענתה במקום התקיימו תפילות בניגוד לחוק. אלא, שהנהלת בית הכנסת טוענת כי המקום היה ריק כמעט לחלוטין. 

מוקדם יותר הגיעו למקום כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול ונכנסו לשטח בית הכנסת. במקום פרצה מהמומה, ועל פי המשטרה, קומץ פורעי חוק הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה.

 

מהמשטרה נמסר כי השוטרים הבחינו בבית כנסת אשר נחזה להיות סגור, אולם בדיקה שנעשתה העלתה כי במקום יש עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם ולפיכך, השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות. "השוטרים פעלו לפיזור המתקהלים וכנגד האחראי על המקום נרשם דו"ח על סך 5,000 ש"ח", נמסר מהמשטרה.

בשיחה עם כתבינו טוען גבאי בית הכנסת, יצחק שיינין, כי תיעוד מצלמות האבטחה שיבדיו מוכיח כי המקום היה ריק כמעט לחלוטין. "ייתכן שאדם צר עין התקשר למשטרה, אך המקום היה ריק מאדם. בכמה מחדרי התפילה שהו מספר אנשים בודדים. הטענות שהיו במקום מאות מתפללים - שקריות".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום