הקאמבק של רון קובי; דורש לבטל את הדחתו

כשנה לאחר שהודח מתפקיד ראש העיר טבריה, רון קובי שהפך בזכות עצמו לאחד מגדולי אויבי החרדים שקמו בשנים האחרונות מבקש לשוב ללשכת ראש העיר

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 17.11.2020 | 22:17

רון קובי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי שהודח לפני כשנה על ידי משרד הפנים עקב אי העברת תקציב, פנה באמצעות עורכי דינו לשר זאב אלקין שהיה ממונה על תהליך הדחתו מטעם משרד הפנים בבקשה לשנות את ההחלטה עקב טענות לניגוד עניינים.

במכתבה מציינת עורכת דין זילבר - עורכת דינו של קובי, כי "פנייה דחופה זו נשלחת אליך לאור ההתפתחות הדרמטית שארעה לפני שבועיים ימים בדיוק, כאשר שר הפנים, אשר היה מנוע מלעסוק בעניינו של מרשי כאמור, החליט על מינויו של חבר בצוות השימוע, בועז יוסף, לתפקיד ראש הוועדה הממונה בטבריה. התפתחות זו מציגה באור בהיר, חדש וחד משמעי את כל המהלך שקדם להפסקת כהונתו של מרשי כראש עיריית טבריה והיא מהווה הוכחה ניצחת לנכונות טענות מרשי וחברת סיעתו, הגב' ברזילי, כפי שהועלו באופן נחרץ במהלך השימוע, בדבר קיומו של פגם מהותי היורד לשורשו של עניין בהליך השימוע שהתקיים, וזאת בשל ניגוד עניינים בו היה מצוי חבר הצוות, הממונה על המחוז, בועז יוסף".

לדבריה, למרות שטענת ניגוד העניינים הועלתה על ידי הנוגעים בדבר בהזדמנות הראשונה, הטענה כלל לא נדונה על ידי עורכי השימוע ומשכך גם לא הוכרעה על ידם ובהמשך אף לא הובאה לפתחו של השר אלקין, לצורך שקילתה בטרם קבלת החלטתו בדבר הפסקת כהונתו של רון קובי כראש העירייה. היא ציינה כי בישיבת השימוע השנייה, מיד בפתח דבריו, העלה רון קובי כטענה ראשונה את טענת ניגוד עניינים הן ביחס למנכ"ל משרד הפנים ועל כך השיב היועץ המשפטי, עו"ד יהודה זמרת כי "....הם לא רואים את עצמם בניגוד עניינים והם יקבלו את ההחלטה בלב פתוח ובנפש חפצה".

בהמשך היא שוטחת מספר טענות המצביעות לדבריה על כך שהליך מינויו של בועז יוסף אינו כשר עקב חשד לניגוד עניינים וציינה כי "בעניין חמור זה לא יועילו לשר הפנים כל ניסיונותיו לטשטש את עקבות הפגם הקשה שדבק בהליך הדחתו של מרשי, על ידי כך שהמתין במשך עשרה חודשים מלבצע את המינוי של בועז יוסף לתפקיד. להיפך, עצם ההמתנה של שר הפנים מלבצע את המינוי מיד עם סילוקו של מרשי מכהונתו, (תוך שבתקופת עשרת החודשים האחרונים הציב בתפקיד את סמנכ"ל משרדו שכעת ימשיך בתפקידו כסמנכ"ל), היא המעידה והמחזקת את קיומם של השיקולים הזרים וניגוד העניינים שדבקו בהליך השימוע ואשר אותם ביקשו להסתיר עד עתה".

רון קובי עצמו כתב הערב כי "השר אריה דרעי מצפצף בדרכו שלו על כל החוקים המינהליים האפשריים, כל מטרתו להפוך את טבריה לעיר תיירות חרדית. השר אלקין הפך לחותמת גומי גמישה של אריה דרעי, עוד אבן ונדבך במכירת המדינה לסיעות החרדיות. טבריה נלחמת על עתידה. העיר הזו נשדדה מהתושבים שלה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום