הנציב פנה למנדלבליט שממתין להתייחסות זילבר

עורכת הדין דינה זילבר המשנה ליועמ"ש תקפה בנאומה בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה את ה'משילות' בישראל ועוררה סערה רבתית. נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, פנה אל יועץ המשפטי לממשלה וכתב לו: "על היועץ לטפל בנושא בהתאם לחומרתו וביחס לאירועי העבר"

אהרן מילר | פוליטי 17.11.2020 | 20:14

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נציב שירות המדינה, הפרופסור דניאל הרשקוביץ, פנה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות הנאום של המשנה שלו, עורכת הדין דינה זילבר, בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה בשבוע שעבר. 

"הנציב הדגיש את החומרה הרבה שבה הוא רואה את הדברים, ובפרט שעו"ד זילבר נהגה באופן דומה בעבר ואף קיבלה הערה על כך", כך על פי הדיווח ב'כלכלסיט', עוד דווח כי "הנציב סבור שעל היועץ לטפל בנושא בהתאם לחומרתו ולאירועי העבר".

מטעם היועמ"ש נמסר בהמשך לפנייה של נציבות שירות המדינה, כי היועץ "ישמע את התייחסותה של עורכת הדין זילבר לדברים, ובהמשך יחליט כיצד להידרש לפניית נציב שירות המדינה ולפניות נוספות בנושא".

כזכור בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה שהתקיים בשבוע שעבר אמרה זילבר "המשילות היא אותה כסות מרהיבה שאמורה להיטוות ממיטב הבדים ועל ידי מיטב החייטים, ולאפשר לשלוט ולקדם מדיניות, לו רק לא יפריעו לכך השופטים, או היועצים המשפטיים; או נערי האוצר, או אנשי הדיפ סטייט, או התקשורת המוטה והמגויסת; או האקדמיה האנטי-פטריוטיות; או עולם התרבות האליטיסטי המנותק שחי על חשבוננו ורק מוציא דיבתנו בעולם, או תכניות הסאטירה שפוגעות במורל הלאומי, או מהנדסי התודעה, או בוגרי קרן וקסנר, או הקרן החדשה לישראל, או החמוצים, או הסמולנים, או אלה ששכחו מה זה להיות יהודים או סתם ערבים או אופירה וברקו. לפעמים, אפילו הכנסת או ועדה בכסת, אם איננה מגשימה את ציפיית ה"העתק-הדבק" של המונח בפניה ומעיזה להרהר, לדון ואפילו לשנות בו משהו ובכך למלא את תפקידה לביקורת פרלמנטרית, תיחרך באש המשילות הקדושה. איש לא ינכה מזעם מסדר אבירי המשילות, אפילו לא כבוד נשיא המדינה שהוכתם אף הוא כפוגע במשילות, "מזלזל ברצון העם ופוגע בדמוקרטיה".

עוד הוסיפה זילבר "משילות היא חלק חיוני והכרחי בדמוקרטיה, אבל גם בדמוקרטיה, במובנה הרחב, היא חלק ממשילות בריאה. יש לייחד תשומת לב והעמקה למונח 'משילות' בפני עצמו ולרכיביו. משילות היא בראש ובראשונה מנהיגות, שרטוט חזון, התוויית כיוון, הצבת יעדים, יצירת הסכמה לאומית רחבה סביב המהלכים הנדרשים, הבטחת אמון הציבור בשלטון, פעולה לטובת האזרחים ולא רק לטובת הבטחת השלטון, לפעול לטובת כלל אזרחי המדינה, גם אלה שלא בחרו בשלטון".

גם ראש הממשלה התייחס אתמול להתבטאויות של זילבר ואמר "מעבר לעובדה שהאופי והניחוח הפוליטיים לא אמורים להיות אצל פקידי מדינה - עם כל הכבוד, לא מדובר על עניין של סגנון או טעם טוב; זה עניין עקרוני בדמוקרטיה. מי שקובע מדיניות היא הממשלה שנבחרת על ידי העם".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום