הרש"פ במחווה לביידן: מוכנים להפסיק קצבאות למחבלים

משפחות האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל לא יקבלו עוד משכורות המבוססות על חומרת המעשה של בן משפחתם הכלוא בישראל ועל חומרת העונש שקיבל, אלא קצבאות המבוססות על מצבה הכלכלי והסוציאלי של המשפחה

אהרן מילר | חרבות ברזל 18.11.2020 | 15:32

אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

כניסתו של ביידן לבית הלבן, גוררת היערכות מצד גורמים רבים בכל רחבי העולם, גם כאן במזרח התיכון נערכים כל גורמי המפתח, ומשפרים עמדות עוד לפני השבעתו של ביידן. ברשות הפלסטינית מנסים לנצל את ההזדמנות לרכוש בחזרה את לבו של נשיא ארצות הברית המיועד, לאחר שבתקופת ממשלו של טראמפ הם לא שבעו נחת, בלשון המעטה, מיחס הממשל בוושינגטון אליהם.

על פי הדיווח של עיתונאי 'תאגיד השידור הציבורי' גל ברגר, הרשות הפלסטינית מסרה לדיפלומטים במערב, במסגרת שיפור העמדות לקראת השבעתו של ביידן, כי הם מוכנים לעשות 'מחווה לביידן' לשנות את חוק תשלום המשכורות למחבלים.

באם השינוי אכן יבוצע, משפחות האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל לא יקבלו עוד משכורות המבוססות על חומרת המעשה של בן משפחתם הכלוא בישראל ועל חומרת העונש שקיבל, אלא קצבאות המבוססות על מצבה הכלכלי והסוציאלי של המשפחה ועל מספר הנפשות בה.

ברגר הוסיף והסביר "חוק האסירים הקיים ברשות הפלסטינית כיום, מייצר מצב שבו משכורתו של אסיר ביטחוני גבוהה יותר ככל שרצח יותר ישראלים וככל שהעונש שנגזר עליו כבד יותר ולפיכך גם יושב בכלא לתקופות ממושכות יותר, בהשוואה למשכורתו של אסיר ביטחוני פלסטיני שהואשם בגין עבירות קלות יותר".

יצויין, כי הרפורמה בעניין תשלום המשכורות למחבלים המתוכננת ברשות, נועדה למנוע מצב שבו הרשות הפלסטינית תחשוף עצמה לתביעות משפטיות בארה"ב עם חידושו הצפוי של הסיוע האמריקני לרשות בתקופת ממשל ביידן.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום